Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 1652 ggr
Illusion
0

Missfall?? Tacksam för svar!!

Hej. Jag vet inte om det är okej att skriva om missfall här inne men jag är orolig att jag har ett nu. För efter att jag hade haft oskyddat sex på fyllan så började jag känna av lite skumma saker.. Jag var lite lättirriterad som jag aldrig brukar vara även fast jag har mens så tappar jag inte humöret. Jag var mer sötsugen än vanligt, jag började få huvudvärk, ont i ryggen, blev sen en dag helt plötsligt jätte törstig och kissade mera än jag brukar, jag brukar aldrig behöva kissa eller dricka? Alltså jag känner aldrig stort behov för sånt. Dagen efter vi hade haft sex så fick jag vanlig mens så jag trodde att det inte var nån fara så jag har oroat mig för om jag kanske hade diabetes men jag gick till läkaren i förrgår och bad henne ta grav test och diabetes test men båda var negativa samma dag får jag kraftig mens och ihållande smärtor, och jag har inte blött såhär mycket på 8 år när jag åt minipiller. Jag har aldrig haft ihållande mensvärk förr.. Aldrig! Jag känner mig trött och sjuk fast jag inte är sjuk alls utåt sett. Vad är detta, skulle inte testet blivit positivt om jag hade varit gravid och sen fått missfall? Var jag gravid så hade jag ju varit det i allafall lite mindre än en månad innan jag tog testet. Och då borde testet vara positivt.. jag blir knäpp vad är det för fel på mig? Jag har alltid haft oregelbunden mens och väääldigt lite mens utan smärtor..Mvh

☮ and ❤ among each other ✿

ChristineL
0

Svårt att säga, jag tycker du ska gå till barnmorskan och be om en undersökning. Var mensen beräknad till efter att du hade haft oskyddat sex? Eller kom den blödningen som en överaskning?

[RMSLiners]
0

Du kan ringa kvinnokliniken och höra med dem så gör de en gyn undersökning och kollar om det är missfall du fått eller om det bara är mensvärk som spökar.

Illusion
0

Tack för svar :) #1 min mens kommer alltid som en överraskning. Ibland kommer den inte på 3 år, ibland får jag mens 3 gånger i månaden.. Man vet aldrig med den. Kom på att den här frågan inte var så viktigt ändå.. Mamma säger att man inte behöver åka till läkare, detta går väll över av sig själv men hade varit intressant att veta om det nu var så för jag har aldrig blivit gravid så vitt jag vet..och tur är det. Jag är livrädd för barn :p men självklart kommer jag gå till läkaren om det inte går över. Tack igen :)

ChristineL
0

#3 - Du borde gå till läkaren ändå, är det mf är det inte säkert att allt kommer ut och då måste du in och skrapas, vill det sig illa kan du få infektioner.

Illusion
0

Hmm.. Jag tror jag avvaktar ändå.. Kroppen ska kunna detta på egen hand tycker jag. Sen så är jag pank med just nu så jag kan inte gå till läkare just nu. Tack för tanken iaf jag ska ha det i åtanken :)

[Thiah]
0

#4 När jag nu fick min MA så fick jag bara piller och sen åka hem. Jag fick ingen återtid för att kolla så att allt är ute. Ska bara ta ett gravtest efter 4 veckor och se om det är neg.

ChristineL
0

#6 - MA och MF är inte samma sak ;)

Rutan_
0

Vad står MA för?

Illusion
0

Nu har jag börjat få ont i brösten med, kan man få det när man har haft mens i flera dagar helt plötsligt sådär? Jag trodde sånt skulle komma innan mensen.. Jag är 26 år och förstår mig inte alls på min kvinnliga kropp haha.. Den brukar inte bete sig såhär :p

noir
0

#8 det står för missted abortion, dvs att barnet är dött men kroppen har inte stött ut det.

ChristineL
0

#8 - Som sagt missed abortion, fostret dör men moderkakan fortsätter växa.