Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 9017 ggr
Mabrotnosh
0

vecka 22 sjukt trött

Är det någon mer som befinner sig i vecka 22 eller runt omkring som också är sjukt trött. Jag kan gå upp vid nio och gå ner och käka frukost och känna mig pigg. Efter frukost blir jag så sjukt trött att jag kan somna sittandes och har också gjort. Järntabletter har jag käkat sedan vecka 8 så järnbrist lär jag inte lida av. Promenader är jag tvingad att ta varje dag då hunden ska ut. Så jag somnar efter frukost och somnar på kvällen och sen orkar jag inte ens läsa klockan 23:00 då jag går och lägger mig utan somnar när jag lägger huvudet på kudden. Så vad tusa är fel.

[Zorita]
0

Oj vad jobbigt! Jag tror jag har BF tre dagar före dig så jag är också i vecka 22 🙂 Men jag känner mig inte sådär trött. Eller jo igår gjorde jag det men jag har nån slags förkylning eller influensa som även sambon har så jag tror den ställde till det.

Min första tanke var järnet men det kan det ju inte vara. Jag vet faktiskt inte 🤔 Hur länge har du varit trött? Kanske du ska träffa läkare för det?

Mabrotnosh
0

Varit trött sen vecka 18.

Marre89
0

Jag va trött så när jag va runt vecka 22! Men gick över när jag kom upp i vecka 24-25 å nu är jag v 26 :)

[Zorita]
0

Hmm jag vet inte, jag hade nog gått till läkaren om jag var orolig. Men det är ju lite hur man känner. Får du i dig tillräckligt med vatten förresten? Typ 1.5 till 2 liter om dagen är bra att dricka.

ChristineL
0

Det är normalt att vara väldigt trött lite när som under graviditeten. Även om du äter järntabletter kan det vara svaj på andra ämnen i kroppen. Hur äter och sover du? Blir du trött under dagen så sov, och lyssna på kroppen på vad den klarar av och inte.

Mabrotnosh
0

Jag är nog inte så orolig mest nyfiken om någon har eller har haft likadant . Jag äter när jag är hungrig och sover när jag är trött. Är ju hemna hela dagarna så jag kan ju verkligen lyssna hur kroppen mår. Så försöker ju följa känslan. Är en aning stressad av att drt är så stökigt hemma och att jag verkligen inte har energin att fixa till här. Är ju så satans trött.

JossanH
0

Minns inte vilken vecka jag var i men hade också en period när jag sov fruktansvärt mycket. Sov efter varje mål mat i stort sett :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Destany
0

Jag var oxå fruktansvärt trött i v 12-28 typ men nu när jag e i v 30 så börjar energin sakta komma tillbaka. Det e fullt normalt att vara trött att vara gravid e ju en stor grej för kroppen