Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 1457 ggr
Labbeflickan
0

Möten med BM

Börjar bli lite orolig nu när jag läser runt. Jag är i vecka 13 och var på inskrivning i vecka 8. Där emellan har jag inte haft någon kontakt alls med min bm då hon sa till mig att jag skulle ringa och boka tid igen med henne efter RUL i vecka 18. Är detta normalt? Har inte varit på någon mera undersökning av någon form sedan dess.

[RMSLiners]
0

Kanske är olika från kommun till kommun. 

Jag skrev in mig i vecka 14 och hade kontinuerliga besök hos bm för att ta blodprover, urinprover och blodtryck samt prata om diverse saker som är nödvändigt att veta samt gå igenom olika papper och svara på olika hälsofrågor. 

Det var också hon som boka in mig på ett UL och efter UL i vecka 19 fortsatte jag gå hos bm precis som innan och gör det än idag (vecka 33+5) fast numera med 2 veckors mellanrum.

ChristineL
0

Det är normalt, och beror på var man bor. Jag hade två inskrivningsbesök, v9 och v11, RUL v19 och bm inte förrän v25, men sen blir det tätare besök.

Frida
0

Jag hade precis som #2, två inskrivningsbesök och sedan ska vi ringa och boka en ny tid efter RUL (mest för att de inte hade satt sina jobbscheman så långt fram ännu när vi var på andra besöket).

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

joly
0

Jag hade ungefär som #2 oxå; först ett hälsosamtal, sen inskrivning, å sen började dom kontinuerliga besöken hos BM efter RUL.

I'm your destination, I'm the reason why

joly

ChristineL
0

Du måste dock komma ihåg, att är det något du oroar dig för så kontakta alltid din barnmorska i första hand! Hon finns där för att svara på alla möjliga frågor.

Mabrotnosh
0

Hade något inskrivnings samtal vi pratade om droger och alkohol. Sen fick jag kommer tillbaka för att ta prover i typ vecka 8. Är i vecka 22 nu och har inte haft något mer möte med henne sedan dess. Har dock ett möte inbokat i vecka 25.

[Tess86]
0

Jag hade inskrivningssamtal i vecka 9 och då togs också blod- och urinprov. Nästa gång jag ska dit är nästnästa vecka och då är jag i vecka 20. Däremellan har jag varit på ytterligare provtagning på sjukhuset en gång och pratat med bm i telefon en gång.

Labbeflickan
0

Ok tack så mycket för era svar. Skönt att veta att det inte är jag som missat något Ang hur ofta och när man brukar ha möte.

noir
0

Det kommer bli oftare i slutet av graviditeten. Nu ligger mina besök på var 14:e dag. Mitt BF är 12 maj

Zvintos
0

Jag har haft ett hälsosamtal i vecka 6 och fick då papper för att ordna blodproven på VC innan inskrivningen. Freja-samtal (om KUB) i vecka 8 ungefär, inskrivning i vecka 11, KUB vecka 13 och sen blir nästa BM-besök i vecka 24 ungefär. Skulle ringa efter RUL nu på fredag.

Ria74
0

Jag har gått varannan vecka hela tiden, men min graviditet klassas som en högriskgraviditet så det är ju därför jag måste gå så ofta.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Liltith
0

Jag var på inskrivning i v6 med blodprover och hälsosnack. Nu var vi där i v 10 och fick svar på proverna och lämnade urinprov. I v 13 blir det VUL och har även ett besök inbokat i v 23 och då antar jag att jag redan varit på RUL.

Rutan_
0

Jag tror att det är så de flesta kommuner har det. Man har inskrivning och hälsosamtal på en till två gånger i början av graviditeten och efter det dröjer det till vecka 25 ungefär innan man börjar gå där regelbundet. Men man kan alltid ringa till sin barnmorska vilken vecka som helst.

Neuzs
0

Ja, i början så går man knappt något alls :) De finns inget de kan säga & göra förens efter en viss tid :) Efter v.25 börjar man gå rätt ofta :)

Kika jättegärna in på vår kanin-blogg vettja! Gladwww.kaninkul.devote.se!
Kram på er! / Linnéa & Timjan.