V15 och rädd
Jag är i v 15 och liv rädd att bebisen inte lever. Vi gjorde ett tidigt ul i v 12 och då såg allt bra ut. Men jag har inte fått någon mage alls och eftersom jag inte känner mig gravid är jag så rädd att det lilla paret inte lever. Detta är mitt första barn och och jag vet inte hur det känns att vara gravid. Eftersom jag mår bra och känner inget och ser inte gravid ut så blir jag rädd. Längtar som fan till nästa ul som är den 16 april. Vill bara veta att han/hon mår bra och lever. Är det fler än jag som tänker och är rädd att barnet är dött eller har känt så?
Lev och må väl
Mvh
Patricia och Hugo<3
En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se
Jag var också lite orolig så jag köpte en angelsounds och la mig i soffan hemma och lyssnade på bebisens hjärta som slog så fint. Det lättare verkligen min oro och allt kändes bättre :)
Det behöver inte kännas alls att vara gravid och om allt såg fint ut i vecka 12 har du säkert ingen anledning att oroa dig. Att du mår precis som vanligt och inte har några symptom är inte ovanligt och bara positivt, tänk vad skönt att må bra och må som vanligt!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag är rädd lite till och från känns det som. I vecka 15 syntes det inget på mig heller och jag hade inte några symptom, men det i sig säger ingenting.
Jag tänker som så att ingenting blir bättre av att jag oroar mig för att nånting har hänt. Om det verkligen har hänt nånting kommer jag få veta det så småningom, och om det inte har det har jag ju oroat mig i onödan! Med allra största sannolikhet går ju allt bra till slut.
Jag tror det är helt normalt att oroa sig, man bryr sig ju så mycket! Men det är också viktigt att inte hänga upp sig på oron utan fokusera på att allt med största sannolikhet bara är hjärnspöken.
Det är jättevanligt att man oroar sig! Jag är i v.30 och oroar mig trots att jag känner barnet flera gånger om dagen ;)
Att du inte ser eller känner dig gravid säger ingenting. hur man känner sig gravid är helt individuellt, jag känner mig som vanligt, bortsett från att magen är i vägen nu, men i v.15 kände jag typ ingenting heller.
/Christine
Jag oroa mig också men det var mest för att jag fick en kraftig blödning i v.12. Blödde igenom kläder och det gav sig inte på 3 veckor och jag fick ingen "hjälp" förens i v15.
Men jag oroa mig, och det hjälpte itne att jag fick så vår böna, några dagar senare var jag orolig igen, sen efter RUL var jag orolig igen eftersom jag inte kände mig direkt gravid, kände inga rörelse o.s.v
Första hinten om att det var någon i min mage var efter v.23.
Sen var det sällan och väldigt glest innan jag börjar känna små puffar och tecken på liv.
Tycker fortfarande inte jag är jätte stor om jag kollar på andra i samma vecka. Dvs Varje graviditet är helt unik. Finns ingen samma har samma lika graviditet.
Oron är bara en förvarning på den oro man kommer känna som förälder livet ut har jag fått höra ;)
På mig började det inte synas förrän efter vecka 20 nånting och jag mådde väldigt bra fram tills dess.

Ibörjan syntes det inget på mig heller det började inte synas lite från v 27. Man e ju extra rädd när man inte känner barnet o det gör man ju oftast inte v 15. Nu när man känner barnet blir man nojig om man inte känner det ofta nog. Så kan nog säga att vara gravid är att oroa sig nästan hela tiden
… Och oroa sig för sitt barn lär man fortsätta med under hela livet ;)
/Christine
Brukar det inte kallas spökveckor där vid typ vecka 13-16. Då mår man oftast bättre och kroppen har vant sig vid graviditeten. Och man känner väl inte så ofta barnet då. Så jag skulle inte tro att det är någon fara :-)
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
Var också rädd. Tror jag tog 6 graviditets test innan lugnet lade sig vid UL i vecka 19 (är i vecka 33 nu). 😃
Jag hade alla symptom i vecka 12 och ändå visade ul att bebisen tyvärr dött.
Så det där med symptom hit eller dit skulle jag inte bry mig om men du har haft ett ul där bebisen levde och mådde bra så då skulle jag lita på det.
Ta det lugnt och njut av att du inte mår dåligt, snabbt går tiden och du hinner inte vila på flera år
Tusen tack för alla svar. Är fortfarande rädd men ul närmar sig allt mer så jag tänker inte lika mycket på det. Dagen efter jag gjorde detta inlägget så tror jag att jag kände bebis rörelser. Dem säger att när man väntar sitt första så känner inte rörelse. Detta gick så snabbt. Det kändes fladdrande och som en snabb smekning fast på insidan. Berättade detta för min mamma och hon sa att det är mycket möljigt att det var bebisen. :) så då säger jag att jag kände bebisen så är jag nöjd. :). Men har därimot inte kännt något igen sen dess. Men men, snart ska jag få se Hon/han :).
Lev och må väl
Mvh
Patricia och Hugo<3
En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se
Jag kände inga fosterrörelser förrän vecka 20. Så det är helt normalt! Lycka till!
Jag mådde som vanligt i vecka 15 och började undra om jag verkligen var med barn alls. Passa på att ta de promenader och de saker du vill göra. Jag är i vecka 22 nu och har ofta ont i kroppen och jag vill inget hellre än att gå en långpromenad och njuta av våren. Men gör jag de så får jag sona för det två dagar eftrr i form av ryggont och att de känns som om benen ska lossna från höften.
Jag mådde SKIT i början av min graviditet men sen i v.15 (typ) så försvann alla symptom. Jag blev nojig men tydligen är det väldigt vanligt! :) Sen i v.18 började jag känna rörelser :) Nu är jag i v.31 och har så ont överallt & känner lillen hela tiden, dygnet runt :) Så du behöver inte oroa dig även om det känns obehandligt! njut av att slippa massa jobbiga symptom istället! Det kommer jobbiga tidet med, jag lovar! ;)
Kika jättegärna in på vår kanin-blogg vettja!
www.kaninkul.devote.se!
Kram på er! / Linnéa & Timjan.