Faderskapshand. Känner oro.
Har fått höra jordens skräck scenarior gällande faderskapshandläggningen om par som fått intima frågor så som "när hade ni sex sist" eller par som fått sitta i varsitt rum och fått rena förhöret och sen ska handläggaren ha jämfört historierna och minsta avvikande har det blivit tjafs om huruvida fadern får stå som pappa på pappret eller inte.
Om 1 vecka ska vi till handläggaren och med dessa historier inprintad i skallen känner jag mig inte direkt bekväm inför mötet. Inte tusan tänker jag sitta och prata om vårat sexliv eller privatliv in i minsta detalj för en okänd person.
Någon som haft erfarenhet av detta och inte har några skräck historier i bagaget och kan berätta hur detta möta går till?
Jag tyckte inte alls det var något speciellt. Hon frågade när vi blev ihop och lite runt omkring det, och om jag haft sex med någon annan runt när befruktningen skedde. "Nej" svarade jag. Och sen var det väl mer eller mindre klart, vi fick skriva under några papper och så.
Minns inte exakt frågorna men varken jag eller sambon upplevde det som konstigt eller obehagligt på något sätt.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#1 fick ni sitta i varsitt rum, samma rum eller prata handläggaren med er en och en?
#2: Vi satt alla tillsammans i samma rum och pratade öppet tillsammans :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Inte heller hört att det ska vara obekvämt på något vis. har mitt möte i april
Oh, jag är glad att vi slipper det! En av anledningarna till att vi gifte oss innan.
/Christine
Ojdå. Så hade inte vi det i alla fall. Vi satt tillsammans i ett rum, kvinnan frågade om vi var ihop, om vi bodde ihop och i så fall hur länge vi hade bott ihop. Sedan kallades två vittnen in när vi skrev på papprena och det var det. Inget konstigt eller obehagligt, tog inte lång tid.
Får hoppas vårat möte får bra då. Tog bara 1 mån att få tag på handläggaren då hon inte svara när hon hade telefon tid så vi fick ringa hennes chef istället som bad henne ringa oss.

Va? Blir ni utfrågade om detta? Skumt, vi fick komma in med papprenn, få dem påskrivna i rätt ordning med vittnen sedan var det klart. Inte en enda fråga, det hr väl inte de med att göra så länge man skriver under pappren. Det vore väl en annan sak om faderskaps test måste göras osv.
Vi fick skriva på papprerna hemma xD dom skickade dom på posten så skickade vi tillbaka in med underskrifter och vittnena var mins föräldrar :) behövde inte svara på någon konstig fråga eller så :)
Nu är det gjort. Vi behövde inte svara på frågor utan skrev bara under papprena. Vitnena vi fick var väll mindre seriösa dock, ena var tvungen att sakta och noggrant läsa papprena då hon vägra skriva under något utan att veta vad det exakt var. Den andra fråga gubben min hela tiden "är du säker du vill göra detta och skriva på"(gubben min lyssna inte för fem öre), blev så less så jag sa bara "sluta nu" till den personen och då blev han tyst. :/
Dock inte så konstig fråga egentligen? Som pappa vet man ju inte 100%. Man får ju lita på mamman om man inte gjort ett faderskapstest dvs.
#11 Nej absolut inte konstigt men han eggade gubben min med den frågan om och om igen som om det vore rena mardrömmen typ. Han sa det inte som en undran utan mer som i försök att stoppa honom.