Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 1028 ggr
ChristineL
2

OT - Earth hour 2013

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill påminna om Earth Hour imorron! 20.30 släcker vi alla lampor (och gärna annan elektronik också) under en timmes tid.

Brukar ni vara med på detta? Varför/varför inte? Vad gör ni i övrigt för miljön?

[Zorita]
0

Hm jag är i Afrika imorgon och kommer nog inte släcka lampor för jag sitter väl säkert på en restaurang eller nåt. Annars skulle jag väl i princip vilja vara med på det, men jag glömmer oftast.

Vi brukar vara ganska duktiga med el och släcka lampor, men det är också för det är så dyrt med el. Vill ha solfångare på taket! Annars återvinner vi, skräpar inte ner och tänker på bensinförbrukning så mycket som möjligt. Men tja, egentligen skulle man väl göra mer.

Tina-A
0

Jag är med! Brukar vara med varje år :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[RMSLiners]
0

Vi brukar inte vara med. Är ett jäkla göra att koppla ur tv, dvd mm då vi skulle bli tvugna att dra ut och lossa hela vitrinen från väggen och det är inget vi gör. För övrigt skänker vi pengar till wwf. Vi försöker äta närproducerat/ekologiskt så gott det går. Djuren äter enbart svenskproducerat foder, katten har miljövänlig komposterbar kattsand. Vi källsorterar alla soppor, återanvänder såsant som kan användas tex glasburkar, plastburkar mm.

ChristineL
0

Vi släckte ner överallt, tände en massa ljus och spelade Carcassonne :D Det tog precis en timme så var alldeles lagom sysselsättning. Annars är vi väldigt duktiga på att spara energi, vi sopsorterar, köper mestadels ekologiskt/närproducerat och våran tv är av återanvänd aluminium och tv-dosan går på solenergi istället för batteri :)

[AmandaO]
1

Vi släckte också ner överallt. Tände ljus i varje rum och käkade Ben&Jerrys i sängen :) Riktigt mysigt. Borde göra det oftare, bara umgås utan tv/dator på.