Gravid trots mens?
Hej, behöver lite hjälp.
För ett par veckor sedan började jag må konstigt,
Allmänt skumt, humöret upp och ner, ömma bröstvårtor, Hungrig, mensvärk utan mens osv. Jag började tro att jag var gravid,
(väldigt oregelbunden mens) Mensen var lite sen men det är inget ovanligt. När jag gått med symptomer i ca. 2 veckor gjorde jag ett test men det var negativt.
1 vecka efter det fick jag en liten chock när jag fick mens,
men även där var det inte riktigt som vanligt utan det var mycket ``rinnigare´´ osv.
2 veckor efter mensen har jag blivit hungrigare och känns som att magen växt på ett kontsigt sätt.
Mår även illa på morgonen.
Är jag bara nojjig????
Jag ska beställa tester om det kanske var det att jag gjorde testet för tidigt.
Vad tror ni? spökar jag bara med min egen kropp eller kan jag vara gravid? Funderat väldigt länge nu och försöker säga nej till mig själv.
Tacksam för svar 🙂
Man kan vara gravid trots att man får en mensliknande blödning.
Om du fortfarande är orolig och tror att du testat för tidigt är det absolut värt att köpa ett till test och testa igen!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Det finns ett fåtal personer som får negativa test resultat under hela graviditeten. Fortsätter du att må som du gör och testar negativt tycker jag att du ska be om ett ultraljud hos din barnmorska om ett par veckor. Bara för att vara helt säker. Det kan ju vara något annat som är på gång i kroppen också, så ett snack med bm är nog inte fel.
Lycka till!
Det du tycker är gravidsymptom är också ÄL-symptom.
Men jag håller med de övriga två, ta ett test, prata med bm :)
/Christine
Ok, tack :)
Ja fick blödningar i början i typ v 5 men sen efter det har jag inte haft några mer,
Jag fick en "mens" (det var EXAKT som mens) fast jag var gravid. Visste inte då när den mensen kom att jag var gravid, eftersom den kom precis när den skulle, utan det var först när jag testade mig en dag efter den "mensen" som jag fick ett plus och då förstod att jag var gravid :)
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind