Lite vägledning, tack!
Hejsan allihop! Det är som såhär att jag inte fått min mens, senaste mensen kom 26/1-13. Jag har skaffat min en app på mobilen som ska räkna ut menscykeln och enligt den så har jag en cykel på 24 dagar, men jag är lite skeptisk så jag räkna efter mina 28 dagar som jag haft i alla år ;) Men till saken, enligt appen så skulle jag haft mens 19/2-13 (=12 dagar sen) och enligt mig så skulle jag haft mens 23/2-13 (=8 dagar sen) Jag har fått en vansinnig matlust och har gått upp 2,5kg , jag är svullen om magen en liten bula har hittat dit, är makalöst trött hela tiden även fast jag sover, mår illa olika tider på dygnet men det går snabbt över, har haft stickningar nere i livmoderstrakten och idag hade jag lite molande värk fram tills jag åt lunch sen försvann det, lite humörsvängningar… Jag har INTE tagit ett test för jag vill inte bli besviken igen så jag väntar till och men onsdag 6/3-13 med ett test om mensen håller sig borta! Ska tillägga att jag mer eller mindre gett upp hoppet på att vi kommer få nåt barn då vi försökt sen juli 2012.. Så jag blev mycket förvånad då mensen inte kommit nu så har lite svårt att tro att jag inbillar mig dessa symptom "/ Vad tycker ni det låter som? Ska jag tillåta mig själv att hoppas på en bebis den här gången? Vet mycket väl att ni inte kan svara exakt men jag vill ha era tankar och erfarenheter! Tack på förhand!
Jag tycker det låter som en graviditet på g, men man ska inte förlita sig på appar. Har du haft någorlunda koll på ÄL och har ni sett till att ha sex runt dom dagarna?
Det är också väldigt lätt att få hjärnspöken när man väl börjar fundera och att kroppen spelar en ett spratt.
Och en sista sak: Ge ALDRIG upp!
/Christine
Tycker inte att du ska ge upp! Juli 2012 är ju inte ett år ens, kan mkt väl vara så att du är gravid nu :)
Vänta med ett test om du inte vill bli besviken!

1# jag tar appen men en nypa salt! Jag vi myse runt då jag tror ÄL var men tänkte i mitt stilla sinne "vad tjänar det till det blir inget ändå.." Vågar inte hoppas på nåt utan se fortfarande inställning på att mensen kommer.. Nej man ska inte ge upp hoppet men har nästan gjort det :(
Dessutom så tar det i snitt sju ägglossningar innan man blir gravid, så det är inget konstigt om du inte blivit det än.
/Christine

2# Nej bakslaget är väl min rätt nya glutenintolerans (september 2012) och att jag hade ett väldigt tufft år 2012 i övrig men flera tragiskt dödsfall och hjärtsjuk svärfar så man var väl för "upptagen" med det så kroppen ville kanske inte ta emot ett foster då..(?) Sambon vill ha ett gravtest på onsdag 6/2 så då tar vi ett om mensen håller sig ur vägen!
#5 Ja sorg och tråkigheter påverkar ju kroppen negativt men nu håller jag tummarna för er! Hoppas att mensen håller sig borta och att ni kan få ngt positivt att se fram emot :)

4# Jaså? Det visste jag faktiskt inte… Nu känner man sig lite dum vet att bland annat du har fått kämpa och så sitter jag här och gnäller! "/ 5# Ja, så har jag också tänkt att det måste vara. Vi hoppas också på något positivt att se fram emot nu ! :) Det som gör mig mest fundersam är de här stickningarna och den molande värken jag hade senast idag.. Vad är det? (Om det nu inte är mensvärk då..i såna fall en ny variant för mig!) Och illamående "ska" väl infinna sig på morgonen eller har jag fått det om bakfoten? :$
#7 - Stickningar, hugg och molande värk är bland de första tecknen, det är livmodern som växer och ligamenten som drar ut sig. Illamående kan komma när som helst under dygnet, eller inte alls :) Folk som påstår att det bara är morgonillamående och inget annat och det släpper efter vecka 12 vet inte vad dom snackar om. Man kan lika gärna inte bli illamående alls som man får springa och spy 15 gånger om dagen under hela graviditeten.
/Christine

8# Okej då hänger jag med lite bättre! Har försökt googla men inte hittat svar jag känt förklarat något! :) Jag tror nog att jag vågar hoppas på ett + denna gången!! :)