Magens storlek
Bara en nyfiken fråga till er som är/varit gravid.
När började ni se skillnad på era magar?
Menar du när man upplevde att magen växte?
Jag märkte skillnad rätt direkt, mina tarmar och magen svullnade jättemycket i början! Grannarna och kollegorna började fråga redan i vecka 9-10 om jag var gravid då de tyckte att magen "vuxit" (svullnat) så mycket.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag är i vecka 11 och tycker att min mage är jättestor (i jämförelse med vilken vecka jag är i då, jag förstår ju att det kommer att bli mycket större), den spänner ut så att den syns under alla kläder. Det började synas för kanske 4 veckor sedan.
i vecka 15 så började min synas så att sambon också la märke till det :)
Jag svullnade upp på en gång, mycket pga ivf-hormonerna, skulle ta en ägglossningsspruta två dagar innan ägguttaget och magen blev jättesvullen bara av det. Andra började fråga runt vecka 14-16.
/Christine
Dum var jag väl som inte tog ett foto i samma veva som jag plussade, men iaf mikroskopisk skillnad såg man i v. 12+0 (om man visste om det o jag stod med magen bar). Men annars så kanske kring v. 15-16.. Men gravid börjar jag se ut först nu tycker jag :P
i vecka 8 var de för mig som vi började se skillnaden att magen hade blivit svullen :)
För mig kom svullnaden i vecka 6 ungefär. Nu är jag bara i vecka 12, så när den riktiga bebismagen tar form återstår att se.
Okej :)
Jag är i vecka 12 nu. På morgonen ser min mage ungefär ut som 19+0 i inlägg #5.
jag har jätte svårt att se skillnad ja e i v 37 o ja såg kanske skillnaden för 2-3 månader sedan innan det så syntes de inte att ja va gravid