Gravid iFokus

Gravid

Etikettertipsråd
Läst 932 ggr
Ketang
0

Tips till bebisen!

Nu har vi en tråd om tips inför förlossningen som jag tyckte var väldigt bra! Så här kommer en tråd där vi kan dela med oss av alla tips och smarta lösningar som underlättar för oss när vi väl fått våra efterlängtade småttingar!

Mina tips är:

IKEA´s tvättlappar! Dom använde jag hur mycket som helst till dottern! Dom är små och smidiga. Perfekta att stoppa in under bröstet när man ammar så inte kläderna blir söliga om man som jag hade ett barn som slabbade ganska mycket. Fungerar jätte bra som kräk handdukar att ha på axeln vid rapning eller som litet underlag under rumpan vid blöjbyten. Det fiffiga med dom är att dom är märkta med olika färger, så man kan bestämma att man har olika färger till olika ändamål

I stället för spjälsäng. Vi har trångt i vårt sovrum och kommer inte kunna ha sängen inne hos oss. Så den första tiden kommer vår bebis (om den inte sover i vår säng) sova i en liggdel till barnvagn som vi satt på en ställning i höjd med vår säng. Den blir smal och smidig att flytta på, så den kommer jag kunna ta med mig runt i huset om bebis sover i den på dagen. Jag tror att det kan vara en bra lösning för dom som kanske bor i lägenhet och har vagnen i källaren ex. Jag hittade en nästan ny liggdel på en facebook loppis som jag fick ge 200:- för plus några kronor för virket till stommen. Efter som man inte blir begränsad till ett visst märke utan kan ta vad som helst egentligen så kan man komma undan ganska billigt!

Greeen
0

Två bra tips :-) Jag har också tänkt köpa på mig lite av Ikeas tvättisar. Tycker dom är jättebra! Och dessutom väldigt billiga!

Ketang
0

Ja dom kostar ju inget nästan ;-) Jag har rotat fram mina och tvättat dom nu. En hel ica kasse full hade jag ;-)

Greeen
0

#2 Hehe bra där! Det går ju åt :)

JossanH
0

Då slår den här "mjölkkossan" ett slag för Ikeas större handdukar att bunkra upp med om man har massor av mjölk i början. Jag behövde vika en sådan många gånger att ha emellan bebis och bröstet som inte tuttades på för att inte bebisen skulle bli dyngsur. Inte köpa för mycket byxor med fötter på då de snabbare växes ur.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ketang
0

Haha! Just det ja! Gamla minnen dyker upp B-) jag köpte en uppsamling kopp på apoteket som jag satte på det bröstet jag inte ammade För att det sprutade så

Maddash
1

Babynest - Suveränt att ha i sin egna säng om bebisen vill sova nära = extra skydd runt och ombonat. Blir ombonat i vagnen om du har den där osv. Sydde min egna, lite pyssel men värt det!

Termos + Vällingdoserare (Om man inte ammar) - Vem vill springa upp mitt i natten och värma vatten och måtta upp ersättningspulver? Koka vatten på kvällen, låt svalna till lagom temp och förvara i termosen. Mät upp vatten, i med pulver och mata!

Marre89
0

Sätter en liten tass här så jag inte missar nått! :)

Ketang
0

Babynest har jag också sytt eget. Tror inte att det fanns när dottern kom. Så det ska bli spännande att se hur det är att ha ett denna gång! Nattlampa kan vara bra att ha om man måste upp och byta blöja eller fixa ersättning på natten!

SaraC
0

-Håller med om babynest. Även bra för att enkelt kunna flytta runt bäbisens sovplats, till exempel ut i soffan eller hem till mormor och morfar.

-Åkpåse/overall med håll för bältet att ha i babyskyddet/vagnen. Bäbisen åker säkert trots tjocka kläder och enkelt att öppna upp för att undvika att bäbisen blir för varm. Hemskt praktiskt.

-Babyskydd som går att klicka fast i vagnen finns till en del barnvagnar, oerhört smidigt!

-Vi har en kudde som är som en saccosäck, fast mindre då. Har den både som stöd vid matning och när bäbisen sover i famnen, och även för bäbisen att ligga själv på, bra då man kan forma till den som man vill! Den använder vi flitigt varje dag.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar