Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1039 ggr
JessicaOlin
0

Hur vet man?

Hur vet man att man är gravid den 1 månaden?? Jag har också hört att man ska ta sprutor? När gör man de? Vad är de för sprutor?

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

ChristineL
0

Man vet att man är gravid när man har fått ett positivt test, innan dess kan man inte veta.

Jag har ingen aning om vad det är för sprutor du menar? Vad ska dom vara bra för?

JessicaOlin
0

Jag har hört att man tar sprutor när man är gravid

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

ChristineL
0

#2 - Det stämmer inte, var har du hört det?

Zvintos
0

Syftar du på sprutor som i injektioner eller sprutor som i provtagningar? För det är två helt skilda saker. Glad Provtagning blir det ju, men injektioner ska det vara av särskilda orsaker. Ex för lågt blodvärde kan vissa få det intravenöst, vilket jag varit med om att se under praktiktiden på gymnasiet.

ChristineL
0

Ja, blodprov får man ju alltid lämna förståss ;) Men annars ska man under "normala" omständigheter inte behöva ta några sprutor. En del får graviditetsdiabetes, men jag vet inte hur det behandlas.

JessicaOlin
0

Vad menas med provtagning?

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

ChristineL
0

#6 - Man lämnar blodprov med jämna mellanrum för att kolla blodvärdet bland annat.

JessicaOlin
0

Så de är bara blodpropp som gäller då? Vart vänder man sig? Vårdcentralen eller sjukhuset?

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

ChristineL
0

#8 - Blodprov, inte blodpropp ;)

När du blir gravid, får ett positivt test så kontaktar du mödravårdcentralen där du bor. Hittar du dom inte så kontakta vårdcentralen så skickar dom dig vidare.

noir
0

Finns dock personer som behöver ta sprutor under graviditetrn. Varför har jag inte koll på. att jag vet de är för att min faster gjorde de och hennes dotter bär på samma anlag och kommer också behöva ta sprutor. Det är inte pga diabetes i deras fall. Men inget som är vanligt.

fridaas
0

Jag fick ta en spruta under tiden jag var gravid och en efter förlossningen då jag är negativ i blodgrupp och dottern var positiv. En kompis fick ta sprutor två gånger i veckan i 6mån under sin graviditet för att minska risken för blodproppar.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.