Gravid iFokus

Gravid

Etikettertipsråd
Läst 1189 ggr
ChristineL
1

Mässor och event 2013

22-24:e februari är det Baby- och Barnmässan i Göteborg. http://www.babybarn.se/

Någon som planerar att besöka den?

Någon som känner till något liknande i andra städer så tipsa och länka här :)

noir
2

Underbar mässa att gå till i höst är "underbara barn mässan" i Älvsjö/stockholm, 4-6 Oktober. (Långt kvar dock)

När jag var där i höstas 2012 så var det jätte roligt, det fanns nått för gravida, nyfödda, bebisar, små barn, barn, äldre barn. Tog man med dig rörliga barn fanns en stooor lek hörna och aktiviteter för dom. Det fanns tävlingar och en hel del goodiebags.
Fick 2 MAM flaskor gratis
libero start kit
Gåvor från bubbleroom
och mycket mycket mer!

Det var även mäss priser på allt som såldes och jag kom över mycket bra saker som jag velat ha till otroliga priser!
en Sophie the giraffe för strax över hundra lappen (kolla upp henne, jätte söt och kan användas direkt när barnet är nyfött.)
Ett flexibath med babyskydd i för 300kr

Rekomenderar verkligen mässan för det som vill ha en rolig dag med allt fokus på barn!

Ketang
1

Jag ska åka till Baby och barn mässan i Göteborg nu nästa vecka. Har varit där två gånger tidigare och har varit nöjd båda gångerna! Släpade hem en massa gratis "bra att ha" saker och hoppas på lite roliga goodie bags i år också Skrattande

ChristineL
0

#2 - Den är i februari ;) Eller är det någon annan nästa vecka?

Ketang
0

#3 Men shit!!! HUR har jag kunnat ta så fel?! Tack snälla för att du påpekade det annars hade jag åkt 32mil t&r i onödan nästa vecka Skäms

ChristineL
0

#4 - Ja, jag vet inte riktigt hur du lyckats ;) Men jag blev lite rädd där och trodde jag läst fel, jag som planerar att åka hem till familjen nästa helg, 25 mil härifrån ;)

Ketang
0

#5 Tror du jag kan skylla på att jag är gravid och grymt snurrig? B-)

ChristineL
0

#6 - Japp! Det funkar alltid! Som en kollega sa "När magen växer, försvinner förståndet" ;) Jag kände mnig riktigt snurrig i början, inte som i yr utan mer förvirrad, kastade gärna om siffrorna i summan som kunderna skulle betala och sånna grejer, ville ju inte gärna i vecka 10 sprida ut att jag var gravid…

Ketang
0

#7 Haha! Jag höll på att åka till fel stad en dag (kör lastbil) och blandade ihop pallar ett par gånger. Men jag tycker att det var värre när jag började amma med dottern. Då försvann all koncentration!

ChristineL
0

#8 - Oj, så det blir värre? :S jaja, man arbetar ju ändå inte då så det kanske inte gör så mycket :P

Ketang
0

#9 Ja det tycker jag. Fick även höra flera som sa att det blir värre när man ammar. Men det kanske är för att man har mer att tänka på då. Nu har man ju inte en liten bebis att ta hand om.