Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 1427 ggr
skrollan
0

hur gammal?

Känner mig lite ung för att vara på denna sida men har en fråga som jag hoppas kan besvaras. Jag älskar barn, har gjort det sedan jag fick min första syskon och jobbar som barnflicka nu och skulle vilja ha massor med barn :) älskar att läsa om era berättelser m.m Men till mif fråga.

Jag som är 17 snart kan gå till ungdomsmottagningen när jag vill ha mer p-piller. Men ni som är över åldern för att gå dit, hur gör ni? Vart vänder ni er, till mödravårdcentralen eller?

Tacl :D

AlbaStiffler
0

Jag är 28 och går fortfarande till Studentgyn i Uppsala trots att jag inte längre är student. De har öppet även för "vanliga" trots sitt namn.

Man får prova slå i telefonkatalogen eller på eniro efter gynekolog, när väl tiden är kommen att hitta sin närmsta/bästa… Eller så kan du fråga på ungdomsmottagningen om de kan tipsa om nån annan.

bubbelbubbel
0

kvinnokliniken är det som gäller här iaf.

Annette
0

MVC för min del.

PimTheGreat
0

MVC för min del eftersom jag är gravid nu, annars blir det kvinnokliniken antar jag…. inte haft prev.medel på många år så jag vet inte säkert, men det lär jag veta efter bebben anlänt sen. då blir det prev.medel

Stravaganza
0

Dem flesta går väl till kvinnokliniken? Jag vet inte, jag är trots allt bara 14..

Annette
0

#5. Det beror nog på var man bor. Här finns ingen speciell kvinnoklinik. Antingen går man till MVC eller till en privat gynekolog. Till sjukhusets gynavd. kommer man bara efter remiss eller akut.

Stravaganza
0

#6 Vad är MVC för något? Ursäkta okunnigheten, men jag kan väl inte veta..

Annette
0

MVC = Mödravårdscentralen. Där går man på kontroller när man väntar barn och när man behöver preventivmedel. Vissa rutinkontroller som tex cellprov görs också där.

Stravaganza
0

#8 Uppfattat, chefen! =)

[Angel88]
0

det är väl svin dyrt med p-piller på mödravårdcentralen och kvinnokliniken typ 2500kr

Annette
0

#10.Va? Här har jag betalat lite över 100:- för  månader.

[Angel88]
0

oj det va billigt, där ja satte in p- staven sa dom att när du fyllt 24 får du betala över 2500 för p- piller

lisette
0

beror på vilken sort man har. kan aldrig tänka mig att det är så dyrt som 2000:- går att se  på apoteket.se