pinsamheter
Som rubriken lyder, ha ni några "pinsamma" saker ni vill ta upp men inte vet med vem eller våga ta upp de, eller kanske är helt onödigt att ta upp men vill ändå prata om de ?!
NI HA KOMMIT RÄTT! En tråd där man kan prata om allt ifrån finnar till svamp till bröstpumpar!
För att börja då så ha jag en sak jag undrar över och det är att mina bröst ha börjat läcka xD Asså genomskinlig vätska, skrev till en kompis som ha barn sedan tidigare o frågade om de e normalt o om hon hade det, de jag fick till svar var: -nej, men var inte och kläm på dem! .. HAHA, UPS, to late xd kan inte låta bli -.-
Finns inga dumma frågor och här inne hjälper man en och inte särbehandlar personer, trevlig och hjälpsam här annars tas tråden bort! Tack på för hand! ;D
Brösten kan börja läcka redan under graviditeten. Så det är inget konstigt. Läste det senast i en av mina appar. :D
Nu tycker jag ju varken finnar, svamp, bröstpumpar eller läckande bröst är det minsta pinsamt över huvud taget.. Vad är det du tycker är pinsamt med det? För att förklara dina läckande bröst så börjar väldigt många kvinnors bröst läcka under graviditeten, det är helt normalt och naturligt. Kroppen förbereder sig för att amma. Det är inte ovanligt att de läcker så hela tröjan blir blöt ner till magen, så läcker du mycket behöver du några inlägg. Det finns amningsinlägg att köpa i alla matbutiker bland barngrejerna! I vilket fall som helst fungerar amning så att ju mer "barnet vill ha", desto mer producerar kroppen så det alltid finns så mycket som barnet behöver. Om du nu alltså börjar trycka ut massa förmjölk som det heter så kommer din kropp göra mer. För att slippa att läcka redan nu mer än du måste så tryck inte ut något utan låt det vara. Det kan rinna av sig själv ändå, då får du köpa inlägg :-)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#2 nej jag tycker inte det är pinsamt med något av de, men kom inte på något annat att skriva :P Mena mera snack om intima saker typ som inte finns på en annan tråd :P
Okeey, ja så pass mycket är det inte som de rinner, men den lilla mängden det är nu så klara jag mig utan skydd som tur e :)
Fått höra en hel del Pinsama/roliga bröstmjölks historier från svägerskan!
En gång när hon kom från duschen råka hon ut för ett nipslip och sprutade då mjök rakt i ögat på sin sambo som stod satt i soffan en bit ifrån henne.
En annan gång skulle hennes kompis amma sitt barn och sprutar då en stråla rakt igenom rummet.
Situationer som dessa ovan är väll egnetligen inte pinsamma, men jag själv har aldrig funderat kring mjölkfyllda bröst. Jag har väll mest tänkt att dom droppar eller så. Men har nu alltså vaknat upp och förstått att de kan göra mer än droppa.
Tydligen läcker dom även när man blir upphetsad så under samlag kan ens partner få en trevlig upplevelse ;)
Känns som om man förtränger en hel del som faktiskt händer när man fått barn och bara fokuserar på klassika rosa moln och gulli gulli. Sen kommer sprutande bröst, hemorojder och tankar att man inte alls tycker allt är rosenskimmrande och allt känns pest och drar ner en på jorden ;)
HAHAHAH, sådant e ju kanon roligt :P JAa det var just det jag ville med denna tråden att detta med hemoröjder o svamp o detta, vissa tycker det är pinsamt o vissa tycker det är ingenting :P
Mina bröst ha bara läkt några droppar, men kan tänka mig hur det är sen när väl mjölkproduktionen ha satt igång :P haha, killen sa att han måste smaka mjölken för o se hur de smaka xd haha
Nu vet jag inte om jag tycker att nånting som nämnts här har kännts särskillt pinsamt. Bara vanliga graviditetsgrejer ju? Jag tycker det är viktigt att påpeka att ingenting är pinsamt i gravidvärlden!
/Christine
neej men jag vet inte hur jag ska förklara mig med "pinsamheter" kommer juinte på någonting annat o eftersom detta är min första grav så vet jag ju inte heller vad som kommer dyka upp så kan ju inte säga något mer exempel mer än läckande bröst o att jag antingen är hård i magen eller lös i magen , alltid någont av det o aldrig där emellan :P
Så hoppas ni förstå vad jag mena, att man kan ta upp mer intima saker o sådana saker som inte snackas på dem andra trådarna som jag ha saknat typ :P
Min bröstmjölk sprutade flera meter rakt ut, tyckte det var lite häftigt. De läcker när man hör sin (eller någon annans….) bebis gråta eller bara jag tänkte på amning. Suttit framför datorn och tänkt att det är dags att amma och sedan helt plötsligt och oväntat sprutat ner hela datorskärmen. Kunde spruta riktigt långt! Men det var kul ;-)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Haha, ofta de kan bli så bara av att tänka på de :O Tycker de e roligt hur underhållande bröst egentligen är :P haha
Det var som min kusin när hennes barn var liten, så satt hon och ammade honom o sen ropade på mig o sa , -titta vad jag kan. & sen sprutade de genom hela rummer :P haha, sådant man "måste" testa bara för att de gå sen (A) haha
I början av allting hade jag väldigt ont, så ont att jag bara jobbade och skippade sömnen. Så fort jag somnat vaknade jag upp av smärta, tillslut blev det akuten. Och väl där gick jag som vanligt på toaletten, sen in i rummet till läkarna, min pojkvän var då med mig. Tills.. jag kännde hur jag kissade på mig. Sa ingenting men skickade ut min sambo på direkten, skämdes ju. Smärtan gjorde liksom att allting släppte när det själv ville. Ingen kontroll alls.
Efter väldans många timmar på akuten bestämde jag mig för att lämna stället, envis som jag är. Då berättade jag för min pojkvän att jag kissat på mig. Tänkte det var lika bra med tanke på att vi skulle åka bil en timma och jag hade inget ombyte med mig.
Han brydde sig inte alls om det, no biggy liksom. Han var mest sur för att jag vägrat stanna kvar.
Min blåsa lever fortfarande sitt eget liv, dock gäller det endast några få droppar nu och inte hela köret.
Tyckte detta var väldigt pinsamt, ända tills jag berättade det för honom. Då var det liksom bara ännu en gravid-grej. Men visst, att kissa på sig i 23års åldern, när man har ljusgråa mjukisar, det är vell inte den ultimata upplevelsen.
Kan berätta att jag också kissat på mig mer en bara en gång under alla mina förkylningar under min graviditet. Lättare hänt ju längre in i graviditeten jag kommer. Jobbar allti med trosskydd. Har inte möjlighet att gå på toa exakt när jag vill alla gånger så för tt slippa en olycka på jobbet. Sen har jag rikliga flytningar så lika bäst med trosskydd från och till ändå. Så nu kör jag knipövninar så gott jag kommer på det. Har inte haft problem med blåsan tidigare så det borde vara något graviditetsrelaterat. Tycker inte det är pinsamt egentligen men inget man gärna pratar om eftersom man inte alltid vet hur den man berättar för ska ta emot de man säger. Springer inte till min sambo, " jag kissa på mig!" om det inte finns någon anledning att han behöver veta eller att man behöver hjälp.