Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1031 ggr
[Aquelegia]
0

Ingen mens

Har en liten fundering.
Min mens har inte kommit. 4dagar sedan jag började på sockerpillren aka "mensveckan" får då alltid mensen 24h efter alltså har jag börjat ta sockerpiller måndag så kommer den på tisdag. Ja, som nu alltså.
Detta har aldrig hänt förut. Dröjt 48h som mest.
Känns lite tidigt att skriva om det än men frågan kommer ändå behövas förr eller senare.

Hur göra om mensen inte kommit dagen när man skall gå in på nya pillerkartan?
Hittar inte gravtestena så kan inte testa. Dessutom vågar jag inte ta medicinen jag skulle behöva ta egentligen för att klara morgondagen (medicin för fysiska besvär) denna rekommenderas ej tas om man är på tjocken.
Kan man se om man är gravid under sockerpilleveckan? Eller ställer hormonerna från p-pillren till det för gravstickan?

Gratulationer i förtid undanbedes då det finns dagar kvar att få mensen på, väldigt få dagar men vem vet! ^^ Jag kanske får en endagarsmens denna veckan.Tungan ute
Tycker denna situationen är väldigt lustig om det skulle visa sig att jag är på tjocken. Om så är fallet får ni höra varförFlört

ChristineL
0

Första åren jag använde p-piller kom alltid mensen på samma sak, men sen började den hoppa lite, trots att jag alltid tog pillrena när jag skulle. Det är otrolligt lite risk att du skulle blivit gravid om du inte fuskat med dom, men omöjligt är det inte. Jag tror iaf att du kan köra på precis som vanligt. Om barnmorskan har telefontid imorron så ring och rådfråga, annars efter nyår om inte mensen har kommit.

[Aquelegia]
0

#1 Otroligt lite men risken finns. Vid magsjuka eller liknande så tas hormonerna inte upp likabra och därmed minskar även skyddet. Jag var magsjuk denna månaden. Dessutom är det ens en liten risk så är det ändå en risk att bli gravid. Det är faktiskt många som blir gravida trots p-piller.
Jag kan dock andas ut för idag kom tant röd. Var inte riktigt rätt tillfälle nu så det var skönt att få vänta med sådana stora beslut.
Har haft galet med press på mig senaste så kroppen gick med inre stress plus att jag varit sjuk så det var nog det som stoppade upp det hela.
Hoppas detta inte händer igen, mens 5 dagar försenat gör en mäkta orolig. Tack för svarGlad