Vilket ska jag gå efter?
Jag hade mens den 4:e sept, och ägglossning redan den 15: sept. Jag testade positivt den 1 okt.
Om jag beräknar förlossningsdatum på mensen så blir det den 12 juni, och beräknar jag på ägglossningen så blir det den 7 juni.
Vilket borde vara det mest troliga? i beräkningskalkylerna så kan man ställa in menscykelns längd och även den luteala fasen, men inte den follikulära fasen. Min mens har krånglat länge och har hoppat över i flera månader ibland, men normalt är den 29-30 dagar. Min lueala fas vet jag ju inte eftersom jag blev gravid nu, däremot så vet jag ju med säkerhet att min follikulära fas var 11 dagar denna gång.
Hur lång lutealfas brukar du ha? Den är nästan alltid densamma, medan den follikulära kan hoppa från cykel till cykel. Så din luteala är antagligen som vanligt! :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Vet inte hur lång den luteala fasen är för mig, tror på 15 dagar. Kruxet denna gång är att ägglossningen inföll endast 11 dagar efter men och inte 14-15 som normalt. och beräkningen blir konstig på grund av detta.
Då skulle din cykel varit 26 dagar denna gång eftersom luteala är mer konstant. Skriv in att du har en cykel på 26 och luteal på 15 så får du en mer korrekt uträkning :-)
Åh, tack, det ska jag göra. 
Grattis!! :)