Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1020 ggr
[Aquelegia]
0

Träffa gravida, underlätta graviditet?

Nu har jag flera gånger hört, läst, sett med mera att par som försökt få barn i flera år plötsligt blir gravida när dom adopterar, har surrogatmamma osv

Vad naturen kan vara underlig. Men iaf det jag tänkte på var, ni som försökt få barn länge. har ni testat att umgås mycket med gravida mammor, bebisar och dylikt? Har det isf hjälpt er?

Laaisaa
0

Nej det skulle jag inte påstå.. :) Dock så är min teori om det hela att stressen och pressen försvinner när man vet att det kommer lösa sig exempelvis genom adoption och därför klickar det plötsligt.. En sån stress kan ju faktiskt påverka möjligheterna och chanserna! Det är ju därför det sägs att man inte ska stressa och tänka på det för mycket när man försöker! Vi tänkte att "händer det så händer det, vi har ingen brådska!" och vips på första riktiga försöket (då vi hade myspys lite oftare med flit runt ÄL) så fungerade det och jag gick in i vecka 12 idag faktiskt :) Ska väl tillägga att jag hann få mens två gånger för att vi ville se så allt fungerade som det skulle då det gärna kan krångla lite efter så många år med minipiller och inte en enda blödning under den tiden :)

[Aquelegia]
0

#1 Jo, fast enligt din tes så fungerar det ju då! Vilket som ökar det chansernaFlört Oj ja efter flera år utan blödning kan man ju bli lite nojjig, vad fint att det fungerade så snabbtGlad