När börja med ÄL test
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Menar du senaste mensen FÖRSTA dag eller sista dag som du skriver? Är det som du skriver borde du ha ägglossning typ nu eller strax så du borde börja testa nu.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Okej börjar testa imorgon bitti då. för man måste väl använda morgon urinen?
#3: ÄL-test är tvärtemot gravtest. Helst bör man testa mellan 10-20, eller hur det nu var. Jag testar till en början mellan 14-16 och sen när det börjar synas en stegring testar jag även senare på kvällen runt 20-21.
Aha okej, då får jag ta ett test i morgon runt åtta tiden för sen är jag iväg eller ska jag testa vid 16-17 på kvällen i stället?
#6: Ett test säger inte mycket, så fortsätt testa lite och se om det ökar i styrka eller ej.
Jag får samma som #8 bäst utslag sent på kvällen. När jag fick starkast utslag var klockan nästan 23:30..
Jag hade exakt samma tid ungefär.. Och ett test visar ju alltid en stegring och när det sjunker.. Så det är inte antingen eller vilket man kan tro :)
Hur ser jag stegring? Jag får bara en tom cirkel och det ska vara en glad cirkel, får testa i morgon kväll och se om det visar mera,
Har fått nån vit smörja men det kan bero på samlaget inatt??
#11: Tja, testar du med CB-digital är det svårt att se någon stegring. Jag använder vanliga billiga stickor, då jag tycker de funkar lika bra.
Okej :)
Hur ser man stegring på dom billiga stickorna? är det att linjen blir blåare ?
#14: Nu har mina stickor visserligen röda/rosa streck, men stegring ser man genom att teststräcket ökar i styrka och är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket när det är positivt.
Ett bra tips kan vara att spara stickorna under den månaden så man lätt kan se om någon skillnad uppstår :)
Instämmer med #16. För ibland kan det vara en väldigt liten nyansskillnad från dag till dag och då är det bra att ha de andra att jämföra med.
Kan inte någon, typ Ninni som jag vet har, lägga in en bild på dina stegrande test så man får se hur det ser ut när det blir starkare? :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#18: Visst kan jag det. 
Såhär har mina test sett ut denna cykel, överst från dag 8 och nederst från kl 22 igår (dvs dag 14). Idag var testet blankt och tempen stigit, så jag missade peaken med testet, eftersom inget är solklart positivt utan bara nästan. Hade troligen fått positivt om jag testat mellan 23-00 igår, men vill inte vara vaken så länge när det är skola.
Okej, där ser man :)
Kan det vara så att man inte har ägglossning?
#20: Ja, det kan vara så att man inte ägglossar. Men det kan lika gärna vara så att man missat stegringen också.
Jag fick höra att alla har inte ägglossning varje månad? Att den ibland kan skippa en månad eller så.. :) Sen är det ju inte ovanligt att det kan ta 7 månader till 1 år innan något händer :)
#22: Stämmer. Har läst någonstans att en kvinna ägglossar runt 10 gånger om året på ett ungefär. Vissa kan ju ha så att de ägglossar mycket mindre.
Okej, för jag och killen har ju försökt i över ett år nu och det har inte blivit något!
Och har varit hos gynekolog och dom sa att allt såg fint ut