Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2265 ggr
Animalen
0

När bör jag testa mig?

Hej allihopa! Inte varit inne på iFokus på år och dar nu, men eftersom frågan dök upp i huvudet så var detta det bästa stället jag kunde vända mig till!

Jag ska gå rakt på sak. Jag går på p-piller (Cilest 28) och har gjort det i 1,5 år utan några som helst problem. Jag fick halsfluss nu i tisdags förra veckan och fick pencillin för det och läkaren varnade mig för att p-piller effekten kunde påverkas. Tog tre tabletter om dagen fram tills idag. 

Jag och min pojkvän tänkte mycket på detta och tänkte skydda oss med kondom för säkerhets skull. Men ack och ve, ingen passade och allt bara strulade till sig och tillslut tog frustrationen över så vi körde utan. Dock kom han inte i mig men man vet ju aldrig med försatser osv.. Känns jättedumt att det blivit som det blivit. Iallafall, jag ska testa mig för att vara på den säkra sidan men jag vet bara inte när.. Man brukar ju säga att man ska göra det efter utebliven mens men nu går ju jag på p-piller och kommer inte få mens förrän typ om en månad igen.

Ungdomsmottagningen har drop-in för grav tester nupå tisdag nästa vecka men jag vet inte om det är för tidigt för att testa sig då? Vill ju ha så säkert resultat som möjligt.. Min huvudfråga blir ju då om jag ska testa mig nu på tisdag eller om jag ska vänta till jag kommer hem ifrån Norge (Åker nu den 1:a augusti och kommer hem den 9:e augusti igen)

Vad tycker ni?

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Tina-A
0

När hade di oskyddat? Jag tycker att du ska vänta tills du kommer hem från Norge. Ger man det några veckor blir svaret mer korrekt!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

blondiie
0

Håller med #1. Eller så försöker du räkna ut när du ska ha mens tidigast och gör ett test några dagar efter det.

CelsiusT
0

Tror dom på UM brukar säga att man inte ska testa sig tidigare än 14 dagar efter oskyddat sex, just för att det ska vara så säkert svar som möjligt (kan ju bli fel ändå, men större chans att det blir rätt).

Medarbetare på westernridning.ifokus