Vilket var/är ditt sug?
Nu under graviditeten har många specefika sug efter något.
Vad var/är ditt sug?
Mitt var salt. Men det har försvunnit och nu ersätts med socker. Men det har jag tänkt sluta med. :)
Är i vecka 25 nu och trodde aldrig att jag skulle få något sug, men ha märkt att jag vill ha mjukost! :p kan börja grina om jag har slut/bara lite mjukost och affären har stängt :p

Jga vill bara ha mat!!! Mycket och vällagad, helst från restaurang.
En gång i första trimestern blev jag dock vansinningt sugen på sushi och läste sushimenyer och tittade på bilder av sushi, jag tom drömde om det! :)

Rå potatis, morötter o sura äpplen i början, sedan lussebullar( mitt i sommaren
), nu har jag hittat en grapefruktjuice som jag är helt frälst i , kan gå upp mitt i natten o dricka en liter!
I vanliga fall är min svaghet plockgodis men denna graviditet har jag direkt avsmak för allt sånt, även all sorts läsk, tycker det smakar konstgjort och blöööh. Och det hoppas jag ju håller i sig även efteråt, för det är ju bara onyttigt
Även kaffe tycker jag smakar SUMP.Mkt underligt…
Suget för mig kan variera oerhört - det som är utmärkande är just att det blir ett sånt SUUUG, man kan åka iväg mitt i natten för att få tag på just den grejen man fått för sig att man måste ha
Jag har ju ofta något jag snöar in på i korta perioder så graviditeten har inte skilt sig från hur jag är i vanliga fall. Har haft småsug efter brämhults juice, jordgubbar, nötcreme, naturgodis och lax. Men som sagt bara småsug. Äter det några dagar och sedan tröttnar jag helt.. banan är iof något jag alltid gillar året runt. Kan bli grinig om det inte finns ekologiska bananer som inte är gröna ;) och antagligen mer grinig nu än i vanliga fall..
Sajtvärd på Iller.ifokus
#4, det där känner jag igen mig i! Korta periodoer-sug.
Jag har haft sug på chips (I början), cola, jordgubbar, kokt potatis med någon god sås. Men nu är jag bara sugen på frukter och grönsaker.
Nektariner, plommon, tomater, en kall sallad i sommarvärmen (När det väl är sommarvärme xD). Och mineralvatten!

I går blev jag så galet sugen på papaya på burk! Ringde närmaste ICA och frågade, men de hade inte det och alla andra butiker var stängda. Höll seriöst på att börja grina, men sambon letade fram inlagda ananasringar i skafferiet…det fick duga. Idag måste jag åka till ICA Maxi och handla på mig ett lager. Vill inte behöva känna mig så "förlorad" igen, som när ica-tanten sa att de var slut! Haha!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
haha det där att kolla på menyer på internet xD.. när illamåendet äntligen lugnade sig och jag kunde äta for real så blev jag så sugen på thaimat så jag blev helt tokig, satt och kikade på flera hemsidor och bara frestade mig själv :P dagen efter så köpte vi för att göra storkok med hemmagjord thai. åt det 2 dagar i sträck, frukost,lunch och middag :P
sen nästa stora sug jag hade var för IKEA's vegetariska pizza, och efter jag åt det så var det sån underbar känsla, precis jag hade stillat ett beroende ;P vi köpte med oss ett paket som snabbt gick åt xD
Tomater i halvstora bitar med salt på!! Mmmm det var det godaste som fanns. När jag testade det igen ca en vecka efter att dottern fötts så blev jag lite besviken att det inte var direkt gott ;P
Och kött! En riktig bra stekt köttbit. Och helst skulle den vara lagad av en riktig kock (fast det fick bli i min fantasi) Kollade ofta på typ Gordon Ramsays matlagningsprogram och bara önskade att han skulle laga en bra köttbit till mig! Haha. Fick nöja mig med att sambon lagade till mig, men det kunde inte bli lika bra som om Gordon hade gjort det ;)
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
Nektariner, apelsiner, rostbröd med sylt, saltiner och vindruvor. Ibland får jag nåt tokryck efter hushållsost eller rädisor med salt på.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Kebab! Och kalles randiga på knäckebröd:)

#10 Är du gravid? 
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler