Gravid iFokus

Gravid

Etiketterköpsäljbyt
Läst 2996 ggr
PogoPedagog
0

Gravidbyxor sökes

Är det någon som har ett par billiga gravidbyxor att sälja mig? Jag behöver nämligen något att ha på jobbet nu när riktiga arbetsbyxor inte funkar längre. Men eftersom jag jobbar som målare vill jag inte köpa dyra nya plagg och smutsa ner.Lite trasiga eller slitna är därför inget problem.

Vet inte alls vad man har för storlek på sådna plagg men innan jag blev gravid hade jag strl 36 och det är bara magen som växt än så länge.

JossanH
0

Får du inte omgjorda byxor av jobbet? Jag fick lämna in mina arbetsbyxor till en skräddare som gjorde framdelen till mammabyxa.

Sajtvärd på Iller.ifokus

PogoPedagog
3

Då får jag förhandla hårt med mig själv. Jag är egenföretagare nämligen :) Men du har rätt i att det kanske går att sy om ett par, ska undersöka detta.

JossanH
0

Hahahaha, ja det kan ju bli svårt kanske ;) På mina tog dom bort gylf och knapp och ersatte framsidan med ett elastiskt typ istället. Tänker att det kanske är ännu lättare om man bara har magen att anpassa efter och inte större lår etc som jag fått :) Så får du byxor som är bra anpassade till ditt arbete. Om inte får du lycka till i sökandet eller ta en sväng in på HM där dom ibland har riktigt bra pris på mammabyxor.

Sajtvärd på Iller.ifokus

PogoPedagog
0

Tack för bra tips. Ska prova detta!

SaraC
0

Finns att beställa arbetsbyxor för gravida också. Jag har ett par hemma, men dem behöver jag själv Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar