Minskade fosterrörelser
Idag har bebis varit mycket lugnare än de senaste veckornal. Är i v.33 och har en liten akrobat där inne som gillar att vrida och vända på sig så fort jag sätter mig ned.
självklart blir man nojig och orolig, men jag har känt sparkar och en del buffande men inte alls så mycket som i vanliga fall..
Jag tänker att det kan bero på att jag själv faktiskt varit mycket lugnare och tagit det lugnt i 2 dagar nu och att den kanske ligger på ett lite annorlunda sätt. Har iaf känt av det sedvanliga buffandet när man vaknat på morgonen och efter lunchen men det där stökandet som sker titt som tätt under hela dagen har nästan uteblivit idag. När ska man bli orolig och kontakta barnmorskan?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag tror inte att du behöver vara orolig så länge du känner rörelser. Man ska ju känna av bebis varje dag säger dom, och så länge du gör det är det nog lugnt. Sen börjar det väl bli trångt där inne nu och om plutten har lagt sig på ngt sätt som försvårar vissa rörelser så är det ju inte konstigt att det är lugnare :)
Men om du nojar så tycker jag att du ska ringa bm i alla fall. Det skadar ju inte :)

Jag upplevde samma sak för ett par veckor sedan. Rörelserna minskade och försvann nästan helt så jag fick åka in på akut kontroll med UL. Där visade det sig att lilla pojken låg som ett dragspel med fötterna mot min rygg. Därför kände jag inga rörelser. Han flyttade sig dagen därpå och de vanliga rörelserna kom tillbaka. Men om rörelserna minskar eller ändrar karaktär så ska man nog ringa och rådfråga. Det skadar ju inte.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Tack för svar. Har känt lite mer och de känns som vanligt men färre och inte som en hel drös elefanter som det brukar kännas ;) Har även känt lite hicka. Men man blir ju orolig för minsta lilla nu såhär mot sluttampen :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Idag har "mamma" jobbat så då har bebis passat på att leva rövare som vanligt :) Skönt med sparkar på alla möjliga organ när man nu är van vid det, då känner man sig hemma liksom :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
:) Vad skönt!