Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 9377 ggr
JossanH
1

Konstigaste suget

Har ni haft några konstiga sug efter något speciellt under er graviditet?

Jag är som vanligt- blir sugen på saker, föräter mig och hittar något nytt. Inte värre än vanligt :)

Pratade med en kille på jobbet igår och när hans tjej var gravid fick han hoppa in i bilen och leta cocosnöt till henne sent på kvällen och hon ville att han skulle ta in blomjord som hon kunde äta på.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah E
1

Inga speciella sug, snarare "o-sug" i mitt fall. Inget smakar…

Blomjord!!?? Kan ju va fullt med bakterier som man kan bli sjuk av. Hoppas killen inte lydde :P

JossanH
3

Jag har hört om tegelstenar, blomjord och betong som gravida fått extrema sug efter ;)
man får väl hoppas att det tillagas innan det äta :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Minniie
0

Gipsvägg och soffor har jag hört Tungan ute

Själv har jag nog bara normala sug, tomater dock, är jag sugen på jämt! Och mango!

Tina-A
0

En tjej vet jag var sugen på cement :) Hon kunde riktigt känna smaken i munnen och var så sugen på att smaka bara liite! Och typ 'byggdamm', något form av cementdamm säkert.

Var det inte här inne jag förresten läste om någon som käkade rå, fryst potatis?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[jejjas]
0

Konstig sug vet jag inte men , jag äter väldigt mycket salt gurka ;) vart jag än går :) å det ska vara pappas hema inlagda dom andra smakar urk ;) tur jag inte har långt kvar nu för det börjar tryta på gurkan :(

Trollhassel
0

Rivna morötter med vinäger, olivolja och örtsalt! kan verkligen rekommendera det, jag skulle kunna äta kilovis av det! Nu i skrivandets stund kände jag suget komma igen!

Förra gången åt jag rönnbär och ruccolasallad.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

rosablomma
0

I början på min grav så hade jag ständigt in lakritsklubba i munnen :) Och i slutet åt jag massor med tärnad ost :P  även i slutet på min grav så drack jag mängder med MER jordgubb/äpple. Och idag så är det min sons(4år) favvo dricka när det vankas helg :)

camilla85
2

Min släkting åt ett hål i deras källarvägg. Antar att det var cement. Hon fick loss kakor som hon tog med sig upp och smyg åt på =). Tur att man aldrig har haft ett sånt sug. Hon fick lov att testa efter att barnet kommit ut och tyckte då att det var jätte äckligt.

pernillaa
0

Ja man kan verkligen bli knäpp när man är gravid. Haha. Mycket konstigt som händer i kroppen. Har själv bara varit väldigt saltsugen dock. Sen saker som mjölk i perioder också men kroppen ska ju säga till vad som behöver tillföras. ^^

Ha en bra dag! // Pernilla

runas
0

När mamma väntade brorsan så fick hon nojja på kokt palsternacka, åt det varje dagTungan ute! Innan dess hade hon aldrig ätit det.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

fridaas
2

Nu är det ett år sedan jag fick min dotter men då hade jag en massa nojjor för mig. Först var det ugnstekta tomater med vitlökspulver på, sen frallor med ost och tomat med salt på, fetaost med chokladsås på, tigersås var ett måste i all mat annars kunde jag inte äta den. Och sambon var måttligt glad när han fick åka runt halva stan för att köpa kycklingvingar och pommes från Birger king, vitlöksdressingen från McDonalds och colan från Max, han gjorde fel en gång och köpte colan på McDonalds, så det var bara för honom att åka igen :p

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Tane
1

oliver tycker jag är konstigt nog. när jag vänta dottern åt jag oliver gjorde aldrig annars det nu är det mer sötsaker med vårt 2 barn

Sarah E
1

Fetaost!! Inte så konstigt kanske, men gott :)

Sunshinet
0

Isbergs sallad med citron och salt, det ende jag fick i mig under de 15 första veckorna sist!

elinn
0

Jag har väl inte direkt haft några konstiga sug men suget efter wienerbröd är det som varit störst. Gott och helt tillåtet att äta under graviditeten =)

Sarah
0

Nu är jag inte gravid, men gjorde en abort för 10 år sedan. Jag åt absurda mängder tunnbrödsrullar med sojakorv. Gick upp 10 kg på 10 veckor… var tunn som en streckfigur då jag blev gravid så jag behövde väl en hel del extra mat :)

JossanH
0

#16 Oj, det var inte dåligt jobbat med 10 kg på 10 veckor :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

Fanns inget stopp… i vanliga fall äter jag kanske 4-5 pannkakor som exempel, då kunde jag äta 10-15 st utan att känna att jag var mätt.

Skönt att vi pratar på två olika sajter samtigt :) slafit!

JossanH
0

#18 haha :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

dragonstar
0

Hör hört att sura disktrasor ka nlukta oemotståndligt  för vissa. Calzone och chesburgare mitt i natten har jag hört.

Min gammelmormor åt tydligen murbruk under graviditeten.

En vkompis käkade potatismos med vindruvor hela tiden.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Trollhassel
0

Potatismos med vindruvor? Förvånad Jag kan knappt föreställa mig smakbrytningen!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Emelie-E
0

Haha, det är helt galet vad folk kan stoppa i sig konstiga saker under en graviditet :P Jag själv hade ett sug på päron de första veckorna men efter att jag spydde upp ett så funkade det inte att äta päron mer :P och det gör det inte nu heller :P

ChristineL
1

Det värsta var en gammal kollegas syster tror jag det var, hon käkade murbruk! Och en annan skulle absolut ha Willys oblekta toapapper, detaljerna är det viktiga verkar det som ;)

PogoPedagog
0

Suchi!!!!!! Jag har varit så sugen på det och såg nu att man faktikst får äta det, bara vara försiktig med att det är nygjort och rätt sorts fisk. Jag har drömt drömmar om att få äta suchi och idag fick jag äntligen göra det!! Mums, jag är överlycklig, haha.

Stormviskaren
0

mitt första sug kom i natt, var otroligt sugen på kaviar vilket jag i vanliga fall inte äter.

Sarah E
0

Haha, jag får också lite kaviarsug ibland. Jättegott på knäckebröd :)

Stormviskaren
0

hehe ja jag tog kokt ägg och kaviar på knäckebröd inatt ^^

noir
0

ni som är eller har varit gravida med udda sug. Hur funkar det där egentligen? Jag är otroligtkräsen och kan ibland inte ens smaka på saker för att jag känner hur magen vänds upp och ner av bara tanken. Tycker man heltplötsligt att det är gott eller är det nån skräckförtjusning när ena delen säger MUMS och andra är lite upp och ner vänd?

Stormviskaren
0

När jag utgår från mig själv så går det upp och ner. Ibland är jag super sugen på något och sen efter ett tag kan jag bara inte med att äta de. Men jag antar att det är individuellt.

JossanH
0

#29 Jag är likadan! Var så sjukt sugen på guacamole så gjorde en hel bytta på 4 avocado. Efter lite överdrivet mycket på ett tortillabröd så var jag jätteäcklad av det. Hade räckt att göra på en halv avocado..

Jag som inte äter kött, trodde faktiskt att jag skulle bli sugen på det, men än så länge har jag inte varit det.

Sajtvärd på Iller.ifokus