Varför sparkar hon aldrig?
Jag är 21 år och gravid i v.24 med en liten tös enligt ul som jag var på.
Hon har sparkat förut en del. Inte så mycket men på natten, efter promenaden och på kvällen brukar hon ha som rutin att rulla runt där inne.
Har ätit väldigt onyttigt dom senaste 2 veckorna. Allt från glass till pizza.
Och dricker inte så mycket mjölk eller vatten som jag borde.
Ska verkligen försöka börja om med rutiner/näring och allt som jag gjorde förr.
Men min fråga är, kan detta påverka till att hon inte sparkar lika ofta längre?
Nu känner jag bara någon spark om dagen max.
Skulle bli jättetacksam för svar för är lite orolig.
Borde kanske ringa min barnmorska men ska träffa henne om 3 dagar så tänkte ta upp det då.
Jag brukade knö och putta på min i magen när jag vart lite orolig över att det rört sig lite lite där inne. Då fick jag lugnande knuffar tillbaka. =)
Jag har provat stryka lite på magen eller typ knuffat,
Ibland får jag respons men inte på senaste.
Men alldeles efter jag skrev detta inlägg så kände jag mysiga sparkar från henne. Blev väldigt lättat och glad! ;)

Jag skulle absolut kolla upp det. Om inte annat för att lätta på oron. Hon kan ligga på ett sådant vis att du inte känner sparkar från henne. Det gjorde min lilla pojk förra veckan. han låg i en veckas tid med benen in mot min rygg. Jag kände knappt någonting och var bland annat på akut UL på grund av det. Nu har han äntligen flyttat på sig och ligger bra igen. Känner sparkar så ofta som jag borde. Kan vara likadant med din tös, men man ska alltid kolla upp minskade fosterrörelser.
Fram till vecka 30 är det BM du ska kontakta, därefter förlossningen om det är något som avviker.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Min bebis har ändrat rutiner flera gånger under rutinen, nu känner jag den knappt (v34) och sparkar är typ att glömma, bara små mindre rörelser
jag äter absolut inte som jag ska/borde men kan inte äta mer, speciellt inte nu i värmen. Där är tryggheten är att barnet tar av mina reserver istället :)
men är du orolig bör du kolla upp men när jag kollade upp mej i vecka 22/24 någon gång så låg bebis med ryggen utåt, om den gör detta känner man inte sparkarna och allt lika tydligt som annars

#4 Inte för att vara taskig men det pratades en del om det förra året då det kommit undersökningar som visade att det här med att barnet tar näring före mamman inte stämde som man trott i alla tider. Hörde det både på radio och läste på text-tv. Dock vet jag inte om det var en undersökning som sade så och många andra som sa tvärt om eftersom inga barnmorksor verkar bry sig om den.
Ja ni har ju rätt. Det finns säkert en förklaring men man ska nog ta upp det ändå. Ska dit imorgon då ska jag prata med min barnmorska.
#5 Jag har också hört det.
Men det är mycket som sägs och inte sägs när det kommer till graviditet så det är nog bäst att vara någonstans mitt emellan. :)