Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 7511 ggr
pernillaa
0

Mjölkstockning under grav?

Halloj

Är gravid i vecka 32 och har idag fått så hemskt ont i brösten. Jag har inte gjort något så det skulle vara träningsvärk. För några dagar sen, kanske i förrgår eller så, så gick jag ut med en rätt V-ringad tröja och det blåste mer än jag trodde ute så jag blev ganska kall.

Jag har haft ganska mycket råmjölk och några gånger om dagen drar det ihop sig i brösten och råmjölken rinner till, precis som när man ammar.

Visst borde man kunna få mjölkstockning även innan fölossningen om man har mycket råmjölk? Ska väl inte spela någon roll vad det är mjölkkörtlarna producerar?

Jag har haft mjölkstockning en gång när jag ammade min son och det är då, än så länge, inte alls i samma kaliber som en ordentlig mjölkstockning med feber och allt. Man kanske inte kan få en "regelrätt mjölkstockning" under grav men något liknande i alla fall kanske?!

Får se vad det blir av det här.

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
0

Det gick över efter några dagar sist. Nu har jag samma sak igen men bara i ett av brösten. Gör riktigt ont den här gången och det kommer ingen som helst mjölk alls ur bröstet. Alltså, kan man typ mjölka ur bröstet för att försöka lätta på trycket? Kan mjölken råka komma igång ordentligt för tidigt om man skulle mjölka ur bröstet eller är det verkligen bara efter förlossningen som det kan komma igång ordentligt?

Trollhassel
0

Jag skulle råda dig till att prata med barnmorskan om det.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

pernillaa
0

Ja jag får nog göra det.