Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1689 ggr
dizzysister
0

fundering att bli gravid :)

hej

Nu har jag och min sambo bestämt oss för att skaffa barn :) Både han och jag tycker det ska bli spännande och kul. Han har ju velat ha barn tidigare och nu har även jag blivit väldigt sugen själv :)

Så nu har jag tänkt fråga er (för skoj skull) vad era först tecken på att ni var gravida var?!

Och ni som redan har fått era så skulle jag gärna vilja fråga hur ni tycker att det är :) Är det som ni tänkt er eller?

pernillaa
0

mitt första tecken var att jag plötsligt mådde så hemskt illa av mat-oset och blev så enormt sugen på salta pinnar. ^^

Jag har barn sen tidigare och jag tycks minnas att det även förra gången var mat-os och även foglossningar.

Det var inte alls som jag hade förväntat mig förra gången men då åkte jag på en förlossningsdepression också. Den här gången kommer det gå bättre. =)
Man kan nog aldrig föreställa sig hur det kommer att bli. Bara njut av varje underbar stund. Och hur jobbigt det än blir så kommer varenda leende vara värt besväret. Det är det största man kan vara med om!

Lycka till nu. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

dizzysister
0

Gick illamåendet över snabbt eller höll det på länge :)

Tack det ska bli så spännande att få bli mamma :) och jag tror pappan till barnet är lika "spänd" och nyfiken som jag :)

pernillaa
0

Ja det är en härlig känsla när man har bestämt sig. =)
Men ta det med ro. Räkna med att det kan ta några månader innan det blir någonting.Det är normalt. Njut av varandra bara och låt det bli som det blir. =)

Jag mådde illa väldigt länge den här gången, över halva graviditeten och kan fortfarande bli riktigt dålig om jag t.ex. sover för lite.

Ha en bra dag! // Pernilla

Minniie
0

Ömma bröst och sen mens ;)

Trollhassel
0

1:an = Sen mens, illamående, trötthet. Vecka 4 var jag i då.

2:an Sen mens, inget mer. Var i vecka 4 även då.

Illamåendet med första barnet höll i sig hela graviditeten. Spydde dagligen till vecka 26. Asjobbigt.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

PogoPedagog
0

sen mens och ömma bröst

dizzysister
0

Jo det har jag fattat att det kan ta ett tag innan det blir nått och speciellt eftersom jag just har slutat med p-pillren. Det var väl en månad sen ungefär som jag slutade men har hört att det kan ta 6 månader innan kroppen är redo igen och dessutom några extra månader innan det tar sig :)

Men jag har även hört att första månaden som man blivit gravid så kan det komma en liten blödning som ser nästan ut som mens?! Eller har jag fattat fel?

[Sarah E]
0

Stämmer att man kan ha små-blödingar i början och om de inte kommer i stora mängder och i samband med smärtor så är det ingen fara.

Mitt första symtom med alla fyra (nr 4 i magen) var utebliven mens, ömma och stora bröst och sedan illamående. Tyvärr även en del acne med den här sista.

Daisymink
0

Jag blev en riktig pms kärring(är det än) och började må illa lite då och då varje dag.. Så jag tog testet dagen mensen var beräknad och fick plus :)

// Vanessa 

Minniie
0

Jag hann inte ens få pillermens innan jag var gravid, så det är inte alltid så att det tar lång tid för kroppen att komma igång, det kan ta lång tid, men jag tror faktiskt inte det är riktigt så vanligt som det kan framstå här och på andra sidor ibland :)

Labbeflickan
0

Jag tror att det är extremt inviduellt sådant där :) jag slutade för 2 månader och inget hänt än . vet många andra som det dröjt en stund för .

Som sagt  inviduelt

Minniie
0

#11 Precis, håller med dig!

dizzysister
0

okej får se hur lång tid det tar för mig då :) och det kanske är så att jag kan bli det igen men det har inte tagit sig än

Minniie
0

Exakt, eller att det har redan har börjat bli befruktat utan att det syns på testet annars, testa om ett tag igen, typ 2 veckor :)

OolssonxD
0

jag visste att jag var gravid med första när jag spydde som bara den o det var ej magsjuka för det håll på 17v o jag blev inlagd så 3veckan i min graaviditet kolla vi mig. denna gång var det lite illamående ( som e borta nu) o att mensen inte kom som den skulle =) ja är i v 11+2 idag =)

dizzysister
0

kan man få lite små smärtor i början? eller är det något som är fel då?

OolssonxD
0

så länge man ej blöder brukar det ej vara något.. men ofta kan man ha små ont i mellan åt medans magen förbereder sig på att skapa en bebis