Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 5009 ggr
Minniie
0

Kan jag vara gravid?

Hej!

Jag har en liten fråga.

(Varning, lite känslig/Personlig info för vissa kanske)

Det är som så att jag har gått på p-piller, sen runt den 27/01 missade jag att ta ett p-piller och tog det dagen därpå men väldigt sent.
Jag och min pojkvän hade sex dagar innan dess och även den kvällen (Innan jag kom på att jag hade glömt det.).

Sedan valde jag att sluta med mina p-piller den 7/02 eftersom jag fick utslag i ansiktet och hårbotten av dom. Och dagen innan jag slutade hade vi också sex.

Och nu är det 5 (Snart 6) dagar sedan jag slutade med mina p-piller, och min mens har ännu inte kommit.
Jag får dessutom för mig att jag har symptom:

- Synliga ådror på brösten (Inte ömma, mer än vanligt).

- "Pickande" känsla i "tjejmagen". (Lite som om någon klämmer löst i livmodern typ, det gör inte ont!)

- Illamående på eftermiddag/kväll (Inte direkt något illamående på morgonen)

- Varm.

- Kissar hela tiden! (Inte mindre mängd än vanligt, bara väldigt mycket oftare)

Jag vill jättegärna vara gravid, men min pojkvän är inte redo. (Jag är snart 20 och han är snart 24)

Tror ni jag kan vara gravid?? Glad

Minniie
0

Kan ju tillägga att jag känt honom i 2 år, och att han faktiskt hade blivit glad när han vant sig vid tanken.
Han vill ha barn, och han vill ha barn med mig.

Han har även sagt att vi eventuellt kan börja försöka i slutet av året. Skrattande

JossanH
1

Det bästa sättet är ju att ta ett gravtest.

Jag kan bara relatera till när jag slutade med p-piller för många år sedan och då tog det nästan upp till 6 månader innan jag var "mig själv" igen. När man blir gravid är det ju mycket hormoner i omlopp och det handlar ju även om hormoner när man tar/slutar med p-piller. Det kan ta tid innan kroppen kommer igång av sig självt och hittar en ny ballans.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Minniie
0

Okej.. Ja jo det är väll bäst…

Men borde jag inte fått mensen nu efter nästan en vecka?

Tina-A
1

När jag slutade med p-piller tog det 1 månad innan första mensen kom. Månaden efter blev vi däremot gravida :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Minniie
0

Okej, så det kan variera så mycket? :O
Det var ju inte så kul ju, jag som önskar att jag är gravid ändå ^^
Jaja, får väll se inom loppet av en-två månader, sen tar jag ett test :)

Jag&Lillen
0

När "vi" valde att jag skulle sluta med p-pille så slutade jag med det "mensveckan" på pillerkartan. 18/9-11. Jag han inte få min mens någon gång efter det sen för så var jag gravid. Så det räknas i princip från den dagen jag slutade med dem.

Jag trodde helt ärligt att det skulle ta 6månader till 1år.

Jag&Lillen

Minniie
0

Åh det låter positivt! Då kanske det kan vara så att jag håller på att bli eller är gravid nu då? Skrattande

Vore så otroligt underbart!

Men (Ursäkta om jag frågar för personligt nu) hade ni oskyddat efter du slutade med dom? Eller var det bara innan du slutade med dom?
För vi har ju kört "fullt ut" dagen innan jag slutade (Mitt upp i en karta), men "avbrutet" efter jag slutat med dom.

Kan det ha satt sig ändå?

Minniie
0

Har fortfarande inte fått mens.. Nu har det gått 10 dagar sedan jag slutade med p-piller.
Jag har haft "ont" i nedanför naveln i flera dagar. Inte ont… men gnagande, konstig känsla.

När ska jag ta ett test för att få¨så säkert svar som möjligt?

rabbitlove
0

lycka till nu! :)

Minniie
1

Tack! Jag är gravid i 6:e veckan! :) (6+2 idag) :D
Visste att jag kände min kropp ganska bra ändå!

[Sarah E]
0

Grattis!! Vad roligt :)

rabbitlove
0

gud va kul, grattis! :)

Minniie
0

Tack så mycket! Skrattande

pernillaa
0

Nej man grattis! Vad roligt! =D