Ev. gravid + funderingar kring studier/GSI/test
Jag och min sambo är sugna på barn och därför har han kommit ”i” nästan varje dag sedan senaste mensen, varför jag nu med all rätt misstänker att jag är gravid. Dock skiftar det från vecka till vecka hur vi känner inför detta med barn. Vissa veckor tänker jag att det blir svårt rent praktiskt, medan min sambo vill. Andra veckor vill jag verkligen och min sambo är mer osäker. Båda är med andra ord osäkra på detta med barn. För min del handlar det inte om att jag inte vill, utan det handlar om hur det ska fungera rent praktiskt. För hans del handlar det nog mer om att han inte vet om han är redo ännu. Det är vad jag tror. Men i slutändan är det ju jag som tar beslutet om att behålla eller inte, och jag tror att min sambo är med på tåget oavsett vilket beslut jag tar.
Varför jag tvekar rent praktiskt, är p.g.a. att jag är student och kommer att ha två månader kvar av sjätte terminen av sju totalt på ett universitetsprogram (om jag blivit gravid nu). Jag vill inte ta något studieuppehåll, eftersom det är så pass kort tid kvar av utbildningen när det eventuella barnet föds. Därför funderar jag på om det skulle fungera att killen jobbar natt hela tiden, så att han är hemma under dagarna så att jag kan vara i skolan då. Nu jobbar han varannan vecka natt och det skulle väl också funka, om han tar ut ledighet de dagar jag verkligen måste vara i skolan. Jag kan nog plugga en hel del hemma och bara vara med på det obligatoriska. Jag har väldigt lätt för studier.
Jag vill gärna höra era tankar och erfarenheter kring detta!
Sedan tänkte jag på detta med jobb. Jag vill inte förlora jobbet jag har vid sidan av studierna och funderar på hur jag kan lösa det. Jag tänkte att jag efter förlossningen kan jobba endast några timmar en heldag varje vecka för att fortsätta jobba och behålla det. För att senare ev. utöka till även en vardag då och då när killen är hemma dagtid.