Föda för tidigt
Hej!
Både jag och min kille är födda en månad för tidigt (förstfödda båda två). Är detta på något sett "genetiskt" och betyder att jag har större chans att föda för tidigt också?
Blir lite nervös då killen skall iväg på spelning ca 32 mil härifrån den 2 maj och är borta 1-2 dagar och bebis är beräknad till 3 juni.

Jag hade inte låtit honom åka ^^
Inte jag heller!! Är min värsta mardröm att jag måste föda utan min sambo!
Men vad säger eran barnmorska om det? Och vet dom vad grunden till att era föräldrar födde för tidigt?
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
Enligt mamma visste hon inte riktigt varför jag föddes för tidigt, men hon hade början till högt blodtryck och mådde inte så bra så hon antar att kroppen själv "stötte ut" mig innan de hann bli nån havandeskapsförgiftning.
Tror de va samma me killens mamma att hon hade högt blodtryck i slutet.
Jag skall till min bm den 15 så jag skall höra med henne då :)!

Om du mår fint och graviditeten ser normal ut så tror jag du kan slappna av. Prata med din Bm om du är osäker men jag skulle inte vara så orolig. Se till att han kan vara tillgänglig på telefon och att han kan åka där ifrån direkt om han behöver. 32 mil åker man ju på några timmar så i värsta fall hinner han säkert hem om du ringer direkt. Första barnet brukar ta sin tid att föda fram. (Inte alltid förståss)
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
#4 Jag mår jätte bra just nu iallafall men skall endå höra med henne. Vill helst inte "tvinga" honom att stanna hemma så jag skall prata med min bm.
Killen kommer såklart vara tillgänglig hela tiden på tele och jag skall be om nummret till någon som inte spelar ifall det skulle sätta igång just då han spelar så får dom stoppa hela konserten och kasta in honom i en bil haha ;D. Enligt google maps skall sträckan ta ca 4tim och 18 min att köra så jag kniper för jag vägrar föda utan honom, är livrädd för förlossningen.

Jag tror du kan slappna av. Visst finns risken att du skulle föda för tidigt och att det skulle bli just då + att det skulle ta mindre än 5 timmar…men den risken är nog väldigt, väldigt liten. jag skulle försöka lägga oron åt sidan och slappna av.
Min sambo jobbar sena kvällar och nätter. Han är svår att nå när han jobbar på grund av hög ljudnivå. Han fick avstå sina nattpass i andra städer två veckor innan bf. Vår dotter kom 10 dagar efter bf och förlossningen tog 32 timmar. Han hade med god marginal kunnat hinna hem även om han jobbat i en annan stad just då…men det kan ju ingen förutspå. Kändes ganska onödigt att förlora massa pengar på det.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Fast det är ju en hel månad, så jag skulle inte vara så orolig. 1-2 veckor innan skulle jag dock inte vilja att sambon stack iväg, då det är rätt normalt att komma lite för tidigt.
Själv är jag ledsen att sambon måste åka iväg till Brasilien i April och vi har BF den 18 Mars :( Ibland tycker man att jobbet kan dra åt pipsvängen!