Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3938 ggr
[linnea_vi]
0

Ny och frågvis :)

Hej! är "ny" här, valde att skaffa ett nytt konto då jag faktiskt känner att det är ganska skönt att vara anonym ibland, iallafall till en början :)

Min sambo och jag har beslutat oss för att sluta med p-ringar som vi (jag) använder som preventivmedel. Jag har använt det i snart 5 år och är väldigt nöjd. Jag skulle ta ut min p-ring den 5 januari vilket jag gjorde och fick min blödning den 10 januari och skulle egentligen ha satt in en ny ring den 12 januari, men eftersom vi har bestämt oss för att sluta med den så satte jag inte i en ny. Jag slutade blöda helt den 15 januari ( så länge brukar jag inte blöda)

Vi hade sex ganska mycket fram till den 24 januari och den 28 och 30 januari fick jag som en brun/röd flytning typ, liet som en tjock "hinna" som var lite brun mörkröd i färgen, alltså inte blod röd, men det hamnade bara på pappret när jag torkade mig och sen har det inte kommit något mera. Vad kan det ha varit?

Så nu till min egentliga fråga hur lång tid tar det innan vi kan bli gravida med tanke på att vi slutade med preventivmedlet den 5 januari? Eller är jag kanske redan gravid är det ens möjligt? Och isåfall, när kan jag testa mig? Ska också tillägga att jag har typ lite mensverk liknande känsla i nedredelen av magen som kommer till och från, har haft det sen ett par tre dagar tillbaka.

Tack för en fin sajt :)

OolssonxD
0

allså jag har ingen bra svar på detta.. kan ju bara spekulera.. o jag tkr det ang bruna flytningar o det kanske är kvar efter mensen? och skulle det inte vara det testa dig isf om inte mensen kommer i feb.. jag har hört att det kan ta ett år efter man slutat med skydd att bli gravid…

Hoppas du blir gravid o slipper vänta för länge

[linnea_vi]
0

Tack för ett svar :) Men eftersom jag haft p-ring så länge, när vet jag då att jag ska ha min mens, är det samma som den veckan jag tar ut ringen i vanliga fall? För den tog jag ut den 5 januari men mensen kom inte förens den 10januari. Egentligen skulle jag ju satt in en ny p-ring den 12 januari igen men eftersom vi bestämt oss för att sluta använda den så höll mensen på längre.. Men att det där blodaktiga flytningen var rester från mensen? Det var ju lånt efter och jag tvättar mig ju noga ;) hihi.

Är det någon som vet när jag kan testa mig, när mensen är "beräknad att komma? :)

Trollhassel
0

#2 Ja säkrast är det att testa när du passerat BIM (Beräknad icke mens)

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[linnea_vi]
0

Nu idag så är det egentlingen dagen då jag ska ta ut min p-ring för att ha en ringfri vecka för att ha en "mens".  Men då jag använde ringen började mensen inte komma förens ca 5 dagar efter jag tagit ut ringen.

Vid 11 tiden i dag fick jag en såndär "flytningsblod" igen. Hmm konstigt, och så har jag fortfarande mensverk och det har jag ju haft i några dagar nu till och från, men min mens borde ju inte komma än på ett tag?

Jag har betällt hem ett par tester från en internet sida som ska ha bra tester och kunde inte hålla mig och testade mig i eftermiddags, direkt så visade den negativt, men det stog att man skulle titta på den efter ett par minuter, dock inte senare än efter fem minuter, så undertiden som jag tittar kommer det fram som ett rosa streck där det ska visa posetivit men den flyttar sig långsamt upp mot kontrollstrecket som visar negativt och sen försvinner den "rörande" strecket på sig, jag är nog troligtvis inte gravid men tycker det är så konstigt med mensvärk känslan och de konstiga flytningarna så man undrar ju ändå liiiite :) Men jag ska vänta ett par dagar till och se om det kommer någon mens eller inte och isåfall testa igen..

Hur har era kroppar reagerat när ni slutat med preventivmedel?