Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 9723 ggr
Idihs
0

Ikeas skötbord

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har suttit och kikat lite på skötbord, har fastnat för IKEAS spoling skötbord men när vi var på IKEA och kollad epå det tyckte min pojkvän att det var ostabilt, någon utav er som har detta skötbord eller ngt liknande iaf?

Tycker detta skötbordet verkade bra då det är så lätt att fälla ihop och ta med sig.

Sedan undrar jag en annan sak, min faster pratade om mammabyxor i baggyjeans stil med reså/gummiband i midjan. Börjar bli tjock om magen nu (gick idag in i vecka 18). Är det någon av er som vet vart man köper sådana byxor? Kanske har tips på bra internetsidor där man kan beställa fina mammakläder?

Mvh

StrongHearts
0

fastande med för detta men har köpt ett annat, kan dock tänka mej detta i framtiden. ska till ikea snart så jag tänkte kolla in det :)

dock nyfiken på svaren

Nilam
0

Det är så mycket lättare att byta på ett bord/golvet/soffa/säng när man är bortrest, så att ha ett fällbart skötbord tycker jag verkar onödigt. Vi har ett skötbord från IKEA i trä, som min syster gav till oss då de aldrig använde det till sin bebis (de byter alltid på golv/säng/soffa hemma också).

Mammabyxor hade jag tankar på, men blev aldrig av. Är i vecka 32 nu, rund och go, men använder mjukiskläder hemma och oftast leggings med lång top/klänning när jag åker iväg. Ibland tar jag nån tröja och vanliga jeans som jag spänt en hårsnodd mellan knapp och knapphål :)

Är så där ekonomisk av mig, avskyr att köpa saker som jag bara ska ha tillfälligt. Föredrar att göra tillfälliga lösningar med det jag redan har ^^

Jeho
1

jag köpte ett par mammajeans på h&m =)

[maddash]
0

Kände på skötbordet på bild i fredags och både jag och sambon tyckte det verkade lite rangligt, och för det priset så nej. Kommer köpa ett vanligt i trä sen som vi kan ha i tvättstugan på nedervåningen och en skötbädd uppe i sovrummet. Skötbädd är alla gånger lättare att tömma på luft om man har en sån och sen vika ihop Glad

Idihs
0

4#: Vi har med pratat om skötbädd och efter ett samtal med en vän idag som har samma problem så lutar det faktiskt mer och mer åt skötbädd faktiskt.

Jag&Lillen
0

Var på ikea idag och kände faktiskt på det där skötbordet. Snyggt är det men VÄLDIGT rangligt,…. ostabilt skulle jag säga!

Mammabyxor har jag redan köpt när jag var i typ v 10. Vart så jobbigt med uppsvullen mage att jag inte klarade av att ha vanliga byxor. Mjukisbyxor är inte riktigt ett alternativ på jobbet känner jag.
Jag har köpt ifrån Hm. Sen har jag även fått några av min moster.
Gick in i vecka 19 idag :)

Jag&Lillen

Tane
0

har ett skötbord men jag märker att jag använder den inte alls det blir bara att man samlar en massa grejer på skötbordet för man byter blöjan på soffan eller på sin egen säng. om man ser att barnet bajsat då går man bara till badrummet o tvättar bort det. jag kände själv att det var onödiga pengar jag la på ett skötbord visserligen var den inte dyr men ändå.

Sussi89
0

Mina gravidbyxor är den bästa investeringen under hela graviditeten! Nu skulle jag aldrig vilja vara utan dom. Och dom är snygga också! Blir mycket snyggare än när man sätter gummiband i sina vanliga jeans!

Mina köpte jag på H&M för ca 500 kr/st tror jag, det var helt klart värt det.

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

StrongHearts
0

jag… okey mamma, öpte 2 st mammabyxor åt mej på tradera för knappt 150 kr. är bara använda en kort tid :)

jag beräknas i juli så jag hoppas kunna ha klänning och liknande sista tiden :)

Emelie-E
1

I vissa (alla?) skötväskor finns det liggunderlägg som man använder när man byter blöja på bebisen när man är iväg. Den har man alltid liggandes i väskan. Så man behöver inte köpa något extra att ha med.

Men jag vet som sagt inte om det ingår i alla skötväskor eller inte. I min och min systers har det gjort det iaf.

Sen om man tvekar på om man vill ha skötbord eller inte. Testa och se hur det är att byta blöja i den höjden och jämnför sen med hur det är att byta på golvet/sängen. För min del så är det så bekvämt med att ha ett skötbord. Man får mer kontroll över läget och man kan stå rakryggad.
Jag tycker att det är så många fler gånger det har hänt olyckor när man har bytt i sängen eller på golvet än om man byter på ett skötbord. Man får rätt höjd och kommer åt lättare.

Sen när bebisen är väldigt liten så spelar kanske inte ett skötbord så stor roll, men när de blir äldre och mer rörligare kan det vara skönt med ett bord som har kanter och som "stoppar" bebisen från att rulla runt osv.

Min ettåring är hemsk att byta blöja på i säng och på golvet. Han vill bara rulla runt och krypa iväg! På ett skötbord ligger han stilla =)

Nilam
0

#10 Tja, kanter och kanter.. väntar iof mitt första barn, men de där kanterna ser inte så skyddande ut :/ Golvet kan de ju inte falla ifrån och slå sig ;) Men visst är det bättre för ryggen att stå vid ett skötbord. Får väl se vad jag föredrar sedan när lillan väl är här ^^

carrrrrooooo
0

Vi ska handla ikeas trä-skötbord :) Billigt och verkar bra!

Nilam
1

#12 Vårat är lite vingligt, men kan bero på att det stått i någon föråd eller så hos min syster de senaste månaderna. Men känns mysigt att ha det ståendes där fyllt med barnkläder, redo för lillans ankomst ^^