Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 3637 ggr
Konstigabaralillajag
0

Kejsarsnitt - ngn mer?

Jag väntar tredje barnet och kommar göra ett planerat kejsarsnitt i slutet av februari. Ska på planeringssamtal om 1 v och då hoppas jag få reda på mer angående datum osv. Har valt att snittas i ett annat landsting så jag vet inte alls hur de arbetar och har för rutiner där…

Är det ngn mer som kommer att göra ett planerat kejsarsnitt i vår som vill följas åt?

Sussi89
0

Hej hade inte tänkt mig kejsarsnitt. Men hur kommer det sig att du ska göra ett planerat? (lite nyfiken bara :) Är det något som du har valt själv? Glad

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

flocken
0

Jag har gjort två snitt & med nästa kommer det bli planerat. Måste bara bli gravid först ;)

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Nilam
0

Visste inte att man fick göra kejsarsnitt som val, vad jag har hört så säger sjukhuserna nej till det.

Själv vill jag föda så naturligt som möjligt, hoppas att förlossningen går smidigt så att jag klarar mig utan bedövning.

Konstigabaralillajag
0

# 1 Hade moderkaksavlossning (lossnade under förlossningen) med det första barnet så det blev ett katastrofsnitt. Förlorade en del blod och fick blodtransfusioner och ligga inne ett tag. Med andra barnet blev det planerat snitt pga att jag var livrädd att det skulle upprepas (blev opl. gravid när barn nr 1 var 5 månader) + att det fanns risk för att det skulle ske igen.

Och nu när jag väntar trean får jag inte föda vaginal eftersom jag har gjort 2 snitt…

# 2 Ja, det är en fördel… att bli gravid :)

# 3 Efter ett snitt kan man föda vaginalt men efter två snitt får man inte det längre så då blir det automatiskt snitt igen.

Nilam
0

#4 Okej, trodde du valt snitt för att du inte ville föda vaginalt. Vet att många önskar att dem hade det valet.

Pratade med en vännina som fick göra snitt för att bebisen inte ville vända på sig innan förlossningen. Hon berättade att hon blev lite deprimerad av att hon inte kunnat föda naturligt, men så här efteråt inser hon att hon borde istället varit glad att hon hade ett friskt barn i sina armar. Det är bra att prata med dem som gått igenom detta så att man själv kan förbereda sig, för det kan ju hända vem som helst.

Konstigabaralillajag
3

# 5 Det finns ju visserligen de som väljer snitt men de får ju också kämpa för det. Blev nog lite missvisande i min ts för där skriver jag att jag valt att snittas i ett annat landsting men det jag menade var att jag valt ett annat landsting som ska göra själva snittet… eller hur jag nu ska förklara det :)

Även om jag inte fött ngt av mina barn vaginalt och att första förlossningen gick som den gick så är jag ändå glad att jag fått uppleva det som har med en vaginal förlossning att göra, dvs att vattnet går, öppningsskedet osv. Det enda jag inte fick vara med om är själva födseln… Men jag och mitt barn överlevde och det betyder allt :)