Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 12522 ggr
Wisby9211
0

kinamat under graviditet?

Får man äta kina mat t.ex. Friterade räkor, deras biffgryta och aa deras mat under graviditeten?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

fellfrosch
1

Skulle nog undvika det med tanke på all smakförstärkare de brukar tillsätta.

Fridborg
1

Nu har jag ingen aning utan jag vill mest se svaren, men vad äter kinesiska kvinnor om de inte får äta kinamat? :P

saga97
0

är det inte det kineser gör

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

Wisby9211
0

Jo visst är det mycket sånt men som dom andra säger vad skulle Kineserna äta då?

Trollhassel
0

Alltså, det är säkert ingen fara att äta det ett par gånger, men jag skulle inte leva på det. Massor av smakförstärkare, ja - men de är inte giftiga för barnet. Jag tror inte kinamat med kemikalier är så hälsosamt i längden men jag kan inte föreställa mig att det skulle vara farligt att äta ibland under graviditeten.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

OolssonxD
2

jag åt sånt minst en gång i mån när jag var gravid.. tyckte maten smaka godare när jag var gravid än ikke.. det är ingen fara i mina ögon

Fridborg
0

Det är färgämnen, stärkelseämnen och allt möjligt du kan komma på i vanlig mat. Skulle de inte varna för kinamat som de gör med fisk och sånt om det vore så farligt?

Wisby9211
0

då kan man ju äta det 1 gång i allafall, men att man tar det lite lugnt kankse :P

Jo man tycker ju att dom borde varna för kinamat lika mycket som med fisk om det nu vore farligt/olämpligt :P

StrongHearts
0

jag har med funderar på en sak

vill gärna prova 4 små rätter (frit räker+kyckling, biff i sås och sen currysak)

de vi har här i stan är inte speciellt starka, om man nu inte beställer stark sås

ska prova nu när jag fått pengar igen :)

JossanH
0

Vår kinamat är långt ifrån den mat de vanligen äter i kina.. Samma sak med indisk mat. Vi äter den europeiska varianten av kinesisk och indisk mat.

Sajtvärd på Iller.ifokus

StrongHearts
0

10# thaimat beror på vem som lagar den. ett ex hade en styvmamma ifrån thailand. jävlar vad hennes mat kunde vara stark! men samtidigt gott!

JossanH
0

#11 Thailändarna kan ju sina kryddor ;)
Förmodar att hon inte lagade maten precis så som vi är vana att se den i thairestauranger heller? Men thai kanske är lite bredare i Sverige iof. Jag vet bara att kinamaten och den indiska maten man köper på restaurang här inte alls är vad de äter i Kina respektive Indien. Hade en kompis som bodde hos en indisk familj i 4 mån.

Sajtvärd på Iller.ifokus