kinamat under graviditet?
Får man äta kina mat t.ex. Friterade räkor, deras biffgryta och aa deras mat under graviditeten?
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Skulle nog undvika det med tanke på all smakförstärkare de brukar tillsätta.
Nu har jag ingen aning utan jag vill mest se svaren, men vad äter kinesiska kvinnor om de inte får äta kinamat? :P
är det inte det kineser gör
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år
Jo visst är det mycket sånt men som dom andra säger vad skulle Kineserna äta då?

Alltså, det är säkert ingen fara att äta det ett par gånger, men jag skulle inte leva på det. Massor av smakförstärkare, ja - men de är inte giftiga för barnet. Jag tror inte kinamat med kemikalier är så hälsosamt i längden men jag kan inte föreställa mig att det skulle vara farligt att äta ibland under graviditeten.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
jag åt sånt minst en gång i mån när jag var gravid.. tyckte maten smaka godare när jag var gravid än ikke.. det är ingen fara i mina ögon
Det är färgämnen, stärkelseämnen och allt möjligt du kan komma på i vanlig mat. Skulle de inte varna för kinamat som de gör med fisk och sånt om det vore så farligt?
då kan man ju äta det 1 gång i allafall, men att man tar det lite lugnt kankse :P
Jo man tycker ju att dom borde varna för kinamat lika mycket som med fisk om det nu vore farligt/olämpligt :P
jag har med funderar på en sak
vill gärna prova 4 små rätter (frit räker+kyckling, biff i sås och sen currysak)
de vi har här i stan är inte speciellt starka, om man nu inte beställer stark sås
ska prova nu när jag fått pengar igen :)
Vår kinamat är långt ifrån den mat de vanligen äter i kina.. Samma sak med indisk mat. Vi äter den europeiska varianten av kinesisk och indisk mat.
Sajtvärd på Iller.ifokus
10# thaimat beror på vem som lagar den. ett ex hade en styvmamma ifrån thailand. jävlar vad hennes mat kunde vara stark! men samtidigt gott!
#11 Thailändarna kan ju sina kryddor ;)
Förmodar att hon inte lagade maten precis så som vi är vana att se den i thairestauranger heller? Men thai kanske är lite bredare i Sverige iof. Jag vet bara att kinamaten och den indiska maten man köper på restaurang här inte alls är vad de äter i Kina respektive Indien. Hade en kompis som bodde hos en indisk familj i 4 mån.
Sajtvärd på Iller.ifokus