Trött och illamående nu..
Jag pluggar till undersköterska nu och praktiserar för närvarande på ett ålderdomshem. Jag trivs där och tycker att det har gått bra hittills. Dock är jag så fruktansvärt trött, illamående och saknar aptit. Jobbet är ju beroende av att man fokuserar, pallar stressiga situationer och står ut med lite halväckliga sysslor då och då. I vanliga fall skulle jag tagit det här med en klackspark, för jag tycker det är roligt…men nu är jag ju gravid också!
Jag somnar så fort jag sätter mig ner känns det som. Mår illa (men kräks inte) mer eller mindre oavbrutet och är oerhört känslig för när något luktar illa. Dessutom saknar jag aptit och får tvinga i mig mat för att få i mig något.
..hmm…det där jag gått och klagat på, att jag inte känner mig gravid….det tar jag tillbaka nu. Nu kommer jag ihåg hur det var!
Jag har tre dagar kvar av praktiken. I kväll jobbar jag, och sen är det onsdag och torsdag morgon. Det tar emot att gå dit. Inte för att jag inte vill dit, men för att jag vet hur jag kommer må där.
Hur skulle ni gjort? Några tips på hur jag överlever dessa tre dagar?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Jag har tagit prostafen de värsta dagarna. Det har hjälpt. Jobbar själv i vården och mår konstant illa o spyr även varje dag är i v12+ 0. Hade jag varit du så hade jag bitit ihop e ju bara 3 dagar kvar ;) det kanske hjälper om du äter lite o ofta
Det finns väl ett åksjukearmband man kan använda. Vet en som jobbar på lasarettet som går runt med två st sådana. Kanska värt att testa? Jag är inte så insatt då jag aldrig mådde direkt illa.
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind

#1 Jag bet ihop och klarade de tre sista dagarna utan några större problem. Har köpt Postafen och börjat ta dem nu och de hjälper faktiskt! Det gjorde dem inte under min förra graviditet. Men hur fintar du situationen på jobbet när du mår illa och kräks? Vet dina arbetskamrater om det så att du kan gå undan och kräkas? Är det inte jobbigt?
#2 ja, jag har hört talas om det. Kanske värt att prova det. 
Med Vänliga hälsningar
skönt att dom hjälper tabletterna jag testa ALLT som var reseptfritt men inget hjälpte.. men nu tror jag att det är dax igen för mer illa mående :( hade det med min son i 41 v så jag fick lergigan comp så får kanske ta det igen om inte min illa mående försvinner

#4 Fick lergigan comp förra graviditeten också men de hjälpte inte. Hoppas att jag slipper illamåendet snart. Hoppas du slipper också! Extremt jobbigt att må illa när man är höggravid tycker jag. Det var värst.
Med Vänliga hälsningar
japp jag vet.. men det var värre när jag kräktes i 17v..men vi får se har så oregelbunden mens så jag tänker inte testa mig ännu väntar lite för jag vet inte om jag är gravid eller ej

#3 jag har inte kräkt på jobbet än men om jag skulle göra det så hade de ju förstått. De flesta på jobbet vet att jag e gravid o mår skit vissa dagar så de hjälper mig och frågar ofta hur det e. Har jag en kräkdag o ska till jobbet tar jag prostafen så kräker jag iallafall inte :) Bra att du klarade de 3 dagarna :)

#6 Håller tummarna!
#7 Skönt att postafen hjälper då i alla fall. 
Med Vänliga hälsningar