Unga mödrar: Gått över tiden?
Jag har kollat på dokumentärer om unga mödrar, samt att jag har ett flertal vänner som fått barn detta år. Nu talar jag om kvinnor mellan 14-18 år som fått barn/väntar barn.
ALLA av dessa har gått över tiden. Och jag kan bara inte låta bli att tänka på det.
Finns det några unga mödrar här som kan hjälpa mig i mina tankebanor? Gick ni över tiden, eller kanske ni väntar barn och har gått över tiden nu? Osv.
Vore så intressant att se om det faktiskt stämmer in eller om det bara är rent slumpartat det jag "råkat ut för"!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jag vet inte om det är något särskilt med unga mödrar, men förstföderskor går statistiskt sett alltid över tiden! :)
Ahaaaa, då kan det ju ligga i det helt enkelt!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Ja, förstföderskor går allt som oftast över tiden. Man nästan räknar med det.. :)
Jag har inte exakt % i huvudet men jag tror det var typ 5% som födde för tidigt, 1% på datumet de är beräknade och då resterande 94% som går över tiden. Typ. Inte exakta siffror men någon sånt har jag för mig det var.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
ja förstföderskor går oftast över tiden.
jag väntar mitt första barn och blir 21 om någon vecka, men våran barnmorska tror att vi kommer få bebben lite tidigare än beräknat.
dock så sade hon att man kan kolla lite i släkten också, har din mamma osv gått över tiden är det mer sannorlikhet att du själv går över tiden osv. Min mamma och min mormor har inte gått över tiden & ligger dessutom ditt barn lite längre ner så är det lite större chans att den kommer ut tidigare än beräknat.
det är jätte svårt att säga då vi alla e olika och det är så olika från graviditet till graviditet.
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!