Hur vet man?
Jag vet att risken är väldigt väldigt liten, men hur vet man om man blivit gravid trots p-piller?
Jag har ätit Cerazette de senaste fem åren, men inte fören nu haft oskyddat sex. Givetvis kommer funderingarna också med det. Jag har inte haft någon mens alls de här åren med mina piller, och kan ju inte se utebliven mens som ett av de där klassiska första tecknen. Jag misstänker inte graviditet i dagsläget, men jag har börjat funedra över på hur jag skulle märka av det om det skulle hända.
Sannolikheten är väldigt minimal är jag medveten om, men samtidigt har jag nära erfarenhet av att p-piller inte varit fullgott skydd eftersom jag själv blev till helt oplanerat medan mamma åt p-piller.
Hur lång tid tar det innan man märker att man är gravid? Någon dag, vecka eller månad? Hur märker man det? När bör man testa sig? Och hur är det med abort, när gör man det om nu olyckan skulle vara framme och p-pillerna inte skyddat tillräckligt?
Jag brukar ta ett upphåll med piller eller göra ett gravtest!
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
Vissa går ju en hel graviditet utan att märka något så det är ju väldigt olika. Jag fick inga direkta symptom, bortsett från trötthet, utan det var väl snarare att magen växte. Vissa ser inte magen växa knappt alls, vissa har relativt stor mage 4 månader in i graviditeten. Det är väldigt olika.
Jag vet att många som äter just cerazette brukar gå till ungdomsmottagningen varannan mångad och göra ett gratis gravidtetestest. Det går jättefort, kostar ingenting och är väldigt säkert. Då kan du som mest vara 2 månader in i gravidteten.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Min mage började växa först för ca 4 veckor sedan o då var det 2 månader kvar till bf. nu är det ca 1 månad kvar :) det är roligt när det inte syns sådär jättemycket då blir folk överraskade när man väl kommer med bebisen.
kanske bäst att testa dej?