Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2725 ggr
[jejjas]
0

när ska man kontackta mödravården?

jag plussade i går så nu undrarjag när ska jag kontackta mödravården?

mycket tankar och funderingar men även så mycket glad för mitt plus =)

lilla-icka
0

Du kan ringa till dem redan samma dag du fick ditt plus, men du kan även vänta ett par veckor, helt upp till dig.

Fick själv ett plus i torsdags så är även helt "ny" på det hela, men ta du kontakt med dem när du själv känner att det är dags…

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

OolssonxD
1

jag tog kontakt efter 2v. så när jag var i v4 så skrev jag in mig

Tina-A
0

Du kan ringa direkt efter att du plussat så bokar dom in dig på en tid om några veckor :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tane
0

jag skrev in mig i vecka 8 Grattis förresten :) hoppas allt går som det ska nu :)

[jejjas]
0

Efter ett samtal till mödravården nu på morgonen, så ska jag ditt på inskrivning den 3 november :) spännande å se om jag själv räknat rätt för har jag det så är jag i vecka 6 nu :) eller ja 5+5 :)

OolssonxD
0

ofta ändras det några dagar o ibland veckor när man kollar på ultraljudet sen :P

Tane
0

#5 vad kul, själv har jag tillväxti ultra 4 nov :) då befinner jag mig i vecka 32 alltså mvc ny inskrivning pga flytt till ny mvc den 2 nov 3 nov föräldrakurs och 4 ultra. så det blir mycket bebissnack för mig nästa vecka :)

[jejjas]
0

I morgon är det nu dax för inskrivning :), Funderar på vad dom brukar gör på första besöket? Vågar man be om ett tidigt ul? Har nämligen haft ett missfall för två år sen, Många tankar du Snurrar i huvude på både mig och sambon ;) men du är väll så det ska vara :)

Tina-A
0

#8: På första besöket får du ett papper med råd om vad man ska äta, sen pratar ni lite om kostvanor, motion, rökning, alkohol, droger.. Ja, lite sådär :) Sen får du en ny tid kring vecka 12 har jag för mig.

Hur dom gör med ultaljud är lite olika beroende på vart man bor. Oftast får du inte göra ett tidigt ultraljud, men däremot kan du gå privat och betala det själv! Kostar några hundralappar. Jag gick på vaginalt ultraljud när jag var i vecka 11, det var så fantastiskt att jag grät haha :) Det var alltså privat, som jag betalade själv.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

OolssonxD
0

jag fick gå på tidigt ultraljud som bm ordra mig om :P då var jag i v9+6

[jejjas]
0

Nu har vi varit på inskrivningen :) kommer få ett ul i vecka 12 så kg väntar nu :) men 4 veckor går fort ;) fick värdens mysigaste bm hon pratade lika mycket till min sambo som till mig :) skämtsam och lätt :)

OolssonxD
0

#11 det är så det ska vara.. jag har med världens bästa bm.. :) (jag är inte gravid men nästa gång jag blir det kommer jag ha samma person då med)

Tane
0

jag fick byta barnmorska med tanke på flytt och jag har världens bästa barnmorska nu, några veckor till :) var på tillväxt ul idag o de konstaterade att allt var normalt ligger med huvudet neråt i väntan på förlossning. väger 2108g

[jejjas]
0

I dag är jag i vecka 10+5 =) tycker tiden rusar i väg =)

känns som rena lyxen att jag inte mår illa eller ågot, det enda som är ä att jag är tröttare än vanligt, men det går helt klart att leva med =)

det är bara 1½ vecka kvar tills kah ska till BM igen för att ta massa prover på mig, det jag tänker på mäst är att jag är RH- så Bm skulle ta något extra prov på mig ,