Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2647 ggr
Nilam
0

Besatt av magen?

Är/var era partners lika besatta av eran mage, när den började växa?

Min sambo är helt tokig i min mage nu. Jag är i vecka 18 och har fått en synlig kula. Nu kan han inte låta bli den. Han känner, pussar och lyssnar, heela tiden ;) Jag klagar ju inte förstås, är mysigt att han är så glad över vårat lilla underverk! Dock kanske det känns lite pinigt ibland, då han gör detta vart som helst, så om vi går runt på stan och han plötsligt får lust att klappa på magen så lyfter han på min tröja/klänning och lägger handen innanför. Får hoppas folk förstår att man är gravid ;)

Tane
0

besatt är fel utryck hos oss, han är mer rädd för att det ska hända barnet något ifall jag trillar eller städar o stöter magen mot något. han klappar ibland på magen men inte ofta, ibland pratar han med bebisen och bebisen svarar genom att sparkas :) kanske man ska skriva vecka också :P v 31 :)

Nilam
0

Oh, vecka 31, inte långt kvar då ;)

Nej, besatt är bara ett roligt ordval. Precis som att jag blivit "besatt" av att virka sen jag blev gravid :)

OolssonxD
0

min var inte besatt men han gilla att ligga o mysa med den ofta men när vi var bland folk så var han utan på mina kläder

Goseflir
0

Jag blev också som galen nu när sambon gick in i v18 (v19 imorgon) och när det ser ut som en riktig gravidmage. Jag vill bara gosa, pussa på den, prata med bebisen ja allt :D

Så jag tror itne det är direkt ovanligt inte :D

http://gosmagen.wordpress.com