Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 47415 ggr
Kiwi88
0

När kommer illamående?

Jag undrar när ni började må illa? Kan man göra det redan första veckorna? Skulle ha haft mens i måndags men inget har kommit ännu. Men jag mår illa.. Det gör jag aldrig annars..

GOD JUL PÅ ER ALLA!!

Luckystar
4

Mensen kan ju vara försenad pga av stress och såna saker..

Innan jag får min mens brukar jag må illa..

När jag var gravid började jag att må illa i v5-6, gör ett test om du är osäker :)

[Katsbabe]
0

Jag visste inte att jag var gravid men däremot hade jag kraftiga illamående varje morgon…det visade sig att jag var i vecka 7…kolla upp det så fort du kan …

[Silverlusen]
6

Under mina graviditeter har jag aldrig mått illa.

Kiwi88
0

Har fortfarande inte fått min mens. Men mår inte illa längre. När börjar grav test känna eventuell graviditet?

Tack för svar.

DG
1

Grav test känner av event. graviditet redan efter mensen är några dagar försenad, så i ditt fall borde det visa.
Jag började må illa ca. 2 veckor efter mensen var försenad.

Mammsie
0

#5 Beror lite på hur mycket av graviditetshormonet hCG man har, på vissa visar det tidigare än andra. Olika från person till person.

Kiwi88
2

Mensen har fortfarande inte kommit. Gjorde grav test i em men det visade inte gravid. Kan dessa visa fel? Någon som varit med om det?

turboalex
1

Testa att göra ett grav test igen om en vecka eller så, det kanske var förtidigt?? jag börade må illa i vecka 5-6 och gjorde testet i vecka 6.

Annars så kan mensen utebli pga stress och press. går man och oroar sej för det så kan den bli så bara därför hr jag hört.

lycka till iallafall!

Kiwi88
0

Tack för svar!

Har ej fått någon mens ännu och har varit jätte yr, gasig i magen och känningar i tjejmagen…

Vad ska jag göra?

tezzie
0

Gör ett nytt test, visar det oxå negativt så är nog mensen bara försenad!

*** Kärleken övervinner allt ***

Emma85
0

om nästa test också visar negativt ska du nog kolla dej på nån gynmottagning.. de kan väl va nån infektion kanske? eller så är du gravid :)

Zebben
0

Jag började må illa i v. 6-7 och så höll det i sig till härliga v 16-17. Obestämd

Anne
2

Jag hoppade helt över det där med illamående. Hade små små känningar, men aldrig något ordentligt. *skönt*

Liiza87
2

Jag är i vecka 25 och har bara mått dåligt 2 gånger( då jag hade ätit något olämpligt) :)

Daniiella
4

Hejhej jag gjorde 2 test förra veckan och de visa positivt
nu har jag fått ernorma mensvärkar varje gång jag får de kollar jag om mensen kommit men de gör den inte är det normalt?
jag mår också mycket illa men spyr inte alls och nor bara i de första veckorna
förra gången jag va gravid börja jag inte må illa förän i vecka 7 är detta verkligen normalt eller?

OolssonxD
0

jag  börja må illa v 1-2 och sen börja jag spy v4 och spydde i 17v finns vissa som inte utsöndrar en hormon som visar om mn e gravid eller ej, så ute blir den till "nästa " mens ska komma så bör du kolla upp dig för ibland kan det hända att mensen uteblir av stress

[nataschaj]
0

Fast detta är en gammal tråd :P bara så ni är medvetna om det!

somjagvillvara
0

Då kan man undra, hur gick det för dig tjejen… :)

Daniiella
0

jag har gjort test och de visa positivt att jag är gravid, men har jag så ont i min mage i min egstock att jag inte kan gå på mina ben är normalt

somjagvillvara
0

Det är inte normalt, ring vårdcentralen på en gång.

Daniiella
0

okej tack så mycket ringer så fort som möjligt!

somjagvillvara
0

Gör det! :)

Daniiella
0

japp va på kvinnokliniken idag tog blodvärde och lite sånt allt va som de ska men ska på ultrajud på fredag för att se så att fostret inte utvecklas i äggstocken istället för livmodern :) hoppas allt går som de ska

Daniiella
0

jag undrar en sak jag mår illa och kräks hela tiden kan inte äta eller dricka utan att jag kärks,och jag har gått ner 3 kg är de farligt?

OolssonxD
0

nej det är inte farligt så länge du inte har högt ketonvärde. jag kräktes i 17v be ananrs om något mot det av din bm för det fick jag, jag fick lergigan comp och det var det bästa som fanns