Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 6767 ggr
Elenih
0

Hjälp! Orolig

Jag är nu i vecka 13 och har några frågor. Jag har nämligen börjat känna hugg/stick både som både kommer inifrån men även utanför magen. Har börjat bli orolig. Gick till gyn förra veckan och de kolla med ultraljud och sa att det såg bra ut. Har även spytt två gngr och då kom det ut en genomskinlig gulaktig vätska. Nästan som kiss. Är detta normalt??

elenihadjipetrou.blogg.se

[pixa3]
0

Du bör nog kolla upp det med din BM, det du kräktes var förmodligen galla, det man kräks om det inte finns något (i form av mat) att kräkas upp. Att kräkas galla är normalt, det kan vem som helst göra oavsett graviditet eller inte. I vecka 13 är det också normalt att fortfarande ha illamående och kräkningar, eftersom det är inviduellt när det avtar, vissa kan ha det under en hel graviditet till och med.
Men om det gör ont och sticker i magen, så är det nog värt att kolla upp iallafall, bättre att kolla en gång för mycket än för lite :)
Lycka till!

Elenih
0

Ja det är sant.. Ska men jag är inte ens inskriven på mvc än. Får gå dit imorgon och kolla det samtidigt

Tane
0

jag hade stick/hugg när jag var i vecka 17 men har vart lyckligt lottad som inte vart illamående överhuvudtaget.  nu 10veckor senare så har jag oftare stick o hugg men det är bara i samband med om jag stressar upp mig av något eller går för fort. samt korsryggen börjar ta stryk nu hugger o sticker ibland speciellt om jag gått mycket och sätter mig en stund. men du borde absolut kolla upp det tycker jag. för mig sas det när jag fick reda på att jag var gravid att allt är normalt dvs smärta i buken. illamående, sämre aptit mm. mm.

Elenih
0

Jag glömde helt bort att fråga. Får skriva upp det till nästa gång

Tane
0

#4 vilken vecka är du nu i`?

Elenih
0

15 prick.

Tane
0

bäst att du frågar BM för mig gick de stickande o huggande känslorna över vid vecka 19 är själv nu i vecka 27

Elenih
0

Vad berodde det på?

Tane
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

stickande o huggande känslor var pga att livmodern växte och försvann efter att jag började motionera mer. men samtidigt varvade jag ner från stress o sånt