ont i vecka 14
jag är gravid i vecka 14 och har något fruktansvärt ont. Det värker på båda sidor om magen, nästan hugger emellanåt för att inte tala om värken som är mellan benen! och det nästan hugger till i livmodertappen emellanåt…så nojjig. Detta är min andra graviditet. Med första så syntes det snabbt och jag var vid det här laget tvungen att använda gravidbyxor - men den här gången kan jag ha mina smaljeans i vecka 14..vilket är konstigt,tycker jag. Börjar man googla mina typer av smärta, man ska inte googla allt det bara förstör, så står det antingen ligamenten (redan!!!) eller tvillingar (?!?!) eller skräckhistorier om utomhavandeskap osv…någon som känner igen sig?
hade inte ens i närheten så här ont med dottern..hilfe

Ont i ligamenten kan man väl få riktigt tidigt. Så fort de börjar sträckas ut. Tror inte det är nån fara men som alltid, ring din bm eller sjukvårdsupplysningen om du är orolig.
ok, men jag hade riktiga problem med foglossning förra graviditeten…är rädd för att det ska bli värre den hr gången, är inte sugen på att bli sjukskriven direkt…men jag får ringa..ingen som har haft liknande smärtor?