P-piller hur säkert?
Jag har ätit p-piller i över ett år och har ett stadigt förhållande.
Nu till min fråga hur skyddat mot gradivitet är det egentligen (p-piller)? Har slarvat lite med tider och så. (En gång missade jag en hel dag) Annars är det kanske 8 timmar som max jag har glömt att ta ett piller…
Nu tycker jag själv att min mage har blivit lite tjock, men inte märkvärt alls. Antigen har jag blivit gravid eller allmänt tjock…
Min mens kom lite konsigt förra gången trots att jag äter p-piller.
Kan man vara med barn trots att mensen kommer?
P-piller är mer än 99% säkert mot gravidtetet och ungefär 1 per 100 kvinnor blir gravida, trots p-piller, per år. Så man kan bli gravid trots p-piller, även om det är ovanligt.
Man kan inte vara gravid om man får mens, men man kan vara gravid och ändå få mensliknande blödningar som man kan misstolka för mensen. Vissa har blödningar under hela graviditeten!
Tror du att du är gravid även fast du äter p-piller så köp ett test och prova :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Tack, ska se nu till nästa mens och ta ett test där efter! :)
#1 det kan man visst en kompis till mig hade regelbunden mens när hon vänta sin dotter och idag är tösa 5-6 år
#3: Det är inte mens hon hade, eftersom mens är den blödning man får när ett ägg inte blir befruktat och kommer ut i en mensblödning då som sagt.
Men som jag skrev kan man ha blödningar under hela graviditeten som påminner mycket om mensen. Vet många som haft blödningar under graviditeten. Då var det sådanna din vän hade :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
okej kanske det.. men doktorn sa att det var mens men sak samma
Skulle rekomendera en p-stav. Slipper komma ihåg piller och tid och sådant. Hade ifrån början piller med det vart bara jobbigt.
Kan vara läskigt med den tjocka nålen men man får ju bedövning och bara att man tittar bort när dom väl sätter in den så känns det inte. Brukar oftas säga ''när man väl tittar så känns det, titta inte så känns det inte'' :D
KöttbulleKorv
Det som är med P-stav är att du vet ju aldrig när du får mensen!
Min kompis var utan mens i ca 2 år, sen hade hon mens ca i 2 månader! Så nja p-stav är inget för mig. Jag vill ha koll på min mens.
Okej, Jag brukar oftast känna när den kommer. Fast det är ju olika :)
Fast det skulle vara skönt att vara utan i 2 år ;D
KöttbulleKorv