Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 2136 ggr
[Theos]
0

Till föräldrarna!

Hejsan!

Av ren nyfikenhet och som hjälp till en väninna så tänke jag kolla mer er,

hur ni berättade för era familjer?
(farmor, mormor, farfar och morfar)

och ifall ni har något tips på nån kul present man kan ge istället för att säga det med ord :)

Väldigt tacksam för svar!

Kram

regskylt
0

För svärfar med fru så köpte vi ett julkort och skrev "god jul FARFAR och Inger". Vi skulle fira jul någon dag i förväg och lämnade över kortet och oj vad paffa de blev. Men det var jättekul :)

Anterrabae
0

mamma listade ut det inna jag hann berätta, så hon bara hälsade till morfar när pappa skulle få veta.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

intresseradavmassor
0

vi gjrode som regskylt - God jul till dig som till sommaren går och blir farmor/ farfar---min pappa smsade jag eftersom han redan sagt att han trodde jag skulle skaffa barn snart, så jag skrev att han trodde fel månad ;) mamma mailade jag, hon bor i Schweiz

Mitralis
0

Det finns en hel del prylar och grejer som man kan köpa som det står mormor, morfar, farmor, farfar, moster och så vidare.
Det finns muggar, tröjor och små handskrivna tavlor med fina ord. Det finns även böcker för dessa personer.
En bok som kanske mer är för barnet är en som far eller morföräldrarna fyller i om sig själv eller om barnets mamma och pappa. Det kan ju vara lite roligt kanske.

fridaas
0

Till svärfar frågade sambon om vad han skulle tycka om att bli farfar, då ropade svärfar -öh du farmor kom hit, de undrar vad vi tycker om att bli farmor och farfar, han trodde verkligen inte på oss, men svärmor förstod efter ett tag efter att ha tittat på mig, tittat på maten, tittat på mig, tittat på maten och utbrast - så det är därför du inte åt fler tomater (älskade tomater innan, men i början av graviditeten gjorde de illamåendet ännu värre).

Till pappa frågade jag vad han skulle göra i mars, fylla år blev svaret, så frågade om han ville bli morfar då, även där tog det en stund innan han fattade.

Med mamma pratade jag i telefon på väg hem från Norge och kom på något sätt in på föräldraskap och mormorskap, hon frågade när vi tänkt skaffa barn och jag sa först vet inte, men vem tror du blir först av oss 4 systrar, Madde svarade hon och sa att hon hoppades på att det skulle ta ett tag till (madde är bara 14), så frågade henne om mars var tillräckligt länge att vänta till.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

ZerosMatte
0

Vi berättade för större delen av släkten på min födelsedag. Dottern (7år) som ska bli storasyster hade på sig en t-shirt där jag hade tryckt dit "Jag ska bli storasyster" på bröstet. Det var spännande. En del såg det direkt, andra tog det tid för. Det roligaste var min mamma som inte såg nånting. Det var säkert 10 pers i rummet, alla hade sett det och stod och pratade om det och hon fattade ingenting. När hon tillslut såg det blev hon överlycklig och började gråta ;)

Det finns som sagt mycket att köpa som visar på det. Tröjor till syskon, dig som gravid, blivande mormor/morfar osv. På gladagrodan.se finns tröjor. Kepsar och muggar hittar du till exempel här: http://www.trollungarna.se/product_info.php?products_id=100

Ljusta
0

Vi berättade genom att jag skickade en ultraljudsbild tillsammans med ett brev till dem alla (ett var såklart). Det var ett brev från barnet och började med "Hej mormor" och sen en gullig text som avslutades med "Vi träffas någon gång runt den 6 januari, ha det så bra tills dess"

Det blev väldigt uppskattat :)

Ljustadalens kaningård

[Theos]
0

#7 åååh, de va ju jättefyndigt! :) de ska ja komma ihåg! :D tack!

#6 köpte en mormorsmugg ;)