svagt positivt
Hej alla barnglada :)
Jag var medlem här tidigare, under namnet Kitty, då jag väntade dottern född -08. Nu så kan det vara en till på väg, planerad och efterlängtad. Jag köpte test från billiga-tester. se och gjorde ett för ett par dagar sedan bara för att se, negativt och endast ett streck syntes. Idag gjorde jag ett nytt och kotnrollstrecket var starkt och ett ytterligare syntes svagt. Jag pratade med labb på min vårdcentral och hon sa, 2 streck är positivt och har med hormonhalt etc att göra. En kompis hade likadant med sin dotter. Någon här som haft likadant? eller som haft ett positivt svar men fått mens? vad tror nu - är det förlossningen för mig i januari/februari? :)
ingen som har liknande erfarenheter?

Läs på familjeliv, där finns det många trådar om svaga streck, men vad jag vet så är två streck postivit även om det är svagt! Testa med Clearblue vetja
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker

Just det ja, du har ingen bild på testet? :)
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
ja jag hittade till familjeliv efter intensivt googlande :) det verkar som att de flesta har fått ganska svaga streck med just detta test. ör de flesta har det varit en normal graviditet men några få fick tidigt missfall…jag antar att jag är gravid men ska testa mig efter semestern nästa vecka tänkte jag..då med ett clear blue :) jag har tyvärr ingen bild, tog inte så allvarligt på strecket först för jag var så vansinnigt trött och nyvaken :) skulle det vara så, så är jag gravid i vecka 5 :)
Får bara svaga streck, om det syns alls.
Jag verkar tillhöra skaran som inte läcker nämnvärt med hormoner. min dotter som föddes maj 08 syntes knappt på test, och definitivt inte i tid. Och denna gång (har en misstanke) har jag inte fått positivt alls, men ingen mens, morgonillamående och lite annat tjafs som gör att misstanken hänger kvar. 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
ok, vad surt att inte utsöndra tillräckligt med hormon… med dottern så nästan skrek testet positivt åt mig, så det är lite "ovant"? att bara ha ett svagt streck..men jag känner mig gravid, fast vem gör inte det när man eventuellt plussat? :)
jo det är lite segtfaktiskt, jag ska testa igen på fredag.. Se om det visar då. Annars får jag kontakta specmvc igen. Be om ett vul för bekräftelse eller dementi.
//Ida

Fast jag har ju hört att visar det positivt, även ett väldigt svagt sådant, så är det positivt. Det kan aldrig bli ett fel svar om man fått ett positivt svar. Däremot kan det vara fel om det visar negativt.
Fast det finns väl undantag och det var jag med om. Jag tog ett dagen efter piller och dagen efter så var jag tvungen att gå till läkaren pga uvi och då "passade" läkaren på att ta ett graviditetstest, och det visade svagt positivt. Men då har jag helt enkelt kommit fram till att det var alla hormoner i pillret jag tog dagen innan som gav utslag. För gravid det var jag inte. Och även om jag hade varit det så hade inte det synts på ett test ändå, då jag hade sex bara två dagar innan.
Men annars så får man ett positivt svar, så är det positivt.
Har en kompis som fick ett svagt plus som sedan försvann, hon tog ett nytt test ca 2veckor senare visade likadant då sen krävde hon ett vul för att se om det stämde eller inte, nu sitter hon med tvillingar sedan några månader tillbax
jag kunde inte hålla mig utan gjorde precis ett test till - med två tydliga streck :) så här verkar det bli en februari-bebûss :) nu hoppas jag bara det stannar i magen, det är väldigt tidigt än, V 5 :) någon annan här som är i dessa veckor? jag ska ta ett clear blue tänkte jag, bara för att dubbelkolla veckor… :) glad glad :)
om jag nu har en bebis i magen, så har jag 6 fulla veckor imorrn… så det är februaribebis här med 
//Ida
:) vad roligt. jag har,enligt diverse olika sajter kommit fram till att jag har hela veckor på tisdagar. Så på tisdag är det 6 fulla för moi :) men du hade också barn sedan innan ? usch jag är svinnervös. Plus att jag minns inte att det gjorde så ont i livmodern i början som det gör nu…
Jo jag har en dotter på 3, och jag känner igen endel, men vissa grejer är nya. Förra gången mådde jag mindre illa tex. Inte för att jag mår jätteilla nu, men det är mer än jag minns från förra gången. Annars är värken i magen, och tröttheten den samma. 
Känner mig inte särskillt nervös, men skulle bli grymt besviken om hormonerna spelar mig ett spratt och jag är "skendräktig", att det inte finns något där inne..
//Ida
sammanträffande, vi har med en dotter på 3, hon yller 3 nu i Juli :) jag är inte lika trött som jag var förra gången fast jag har inte gått så långt än. Illa mådde jag lite för ett par veckor sedan, halsbränna osv - trodde då att det hade med min kost att göra men idag kopplar jag det till graviditeten :) har du ringt MVC än? jag ska ringa nu när de har tele-tid klockan 1. Nervös, mest för att tiden med mitt barn som enda-barn snart är över, jag har verkligen gillat att ha endast ett barn att lägga all min tid på och oroar mig ör hur det blir sedan. Jag hade även en väldigt tuff förlossning så jag siktar på kurator-samtal för detta… håller med,skulle bli extremt besviken om det inte blev någon bebis nu
Vår dotter blev 3 i slutet på maj 
Nä jag har inte ringt MVC än, eftersom jag inte fått ett positivt graviditetstest än.. :P Mensen är snart två månader seonn, och jag har en massa grav-symptom, men verkar inte läcka några hormoner. Det är svårt att ringa mvc och hävda graviditet med 5 negativa tester…
oh, då är det snart dax att ringa! en halvtimma kvar..
Jag ska göra ett nytt test i morgn bitti, och om det oxå är negativt ska jag försöka kräva ett VUL för att bekräfta eller dementera graviditet.
Fy, jobbigt med tuff förlossning. Jag hade en ganska utdragen, men inte så traumatisk. Vattnet gick på tisdagen, fick inga värkar och blev således igångsatt på fredagen.. Det tog 12-14 timmar eller så, men från droppsättning tog det bara 4,5 timmar till hon var ute.
//Ida
vad roligt att tjejjerna är så nära :) fy vad det måste vara jobbigt för dig, finns det inget test som fungerar? ja jag är gött nervös - en halvtimma, nu är det en kvart när jag skriver :)
min förlossning var ganska jobbig, värkar halv 4 på morgonen, åkte in halv 9 på kvällen, då var jag öppen 4..när klockan var 1 hade vattnet gått och jag var öppen typ 6 cm så jag kved till mig epidural och fick på morgnen värkstimluerande dropp…vid 11 blev det krångel med hjärtljuden och det visade sig att hon hade navelsträngen runt halsen lillan, 2 varv, så det blev klipp, sugklocka och avnavling när bara huvudet var ute…infektion och 800 ml blodbrist så det var neo för oss i 5 dagar… :) som en öljd av detta fick jag någon form av PTS och depression..men skam den som ger sig - på´t igen ;)
Uj, fy vad traumatiskt! PTS och depression på allt oxå. Hoppas verkligen att det blir lättare denna gång.
Jo det är lite besvärligt att inte få några svar, denna vändan har jag testat med CB och rfsu, både stickor och test. Än så länge inget.. Sist gång när jag väntade Rakel så syntes det knappt med CB, denna gången har det hittlills inte synts med den heller.
//Ida
ja jag hoppas innerligt att det blir bättre…jag hoppas på kuratorstöd under graviditeten och jag vet itne vad jag har för alternativ om jag inte klarar det psykiskt…det är itne smärtan jag är rädd för utan att allt ska gå halvgalet igen…jag kände mig snuvad på förlossningen..fick inte veta könet förrens efter en halvtimme…då klom de in med henne första gången, sedan kunde jag inte gå till henne förrens hon var 3 timmar gammal…jag hoppas det finns någon form av hjälp
Kuratorn kommer i alla fall kunna hjälpa dig såpass att du är förberedd på och har fått veta dina alternativ. Sen är det bra att ta med sånt i ett ev förlossningsbrev…
//Ida
#18 om din första var jobbig så blir den andra lättare det har alltid varit så för ALLA jag känner finns säkert undantag men håller tummarna för er med bebisar och förlossning.. jag hade själv en drömförlossning
Mödravårdscentralen har psykologer knutna till sig, begär att få samtal med dem så snart som möjligt.
Jag gick några gånger nu i slutet av min graviditet och det var megaskönt att få snacka ut med någon som inte var så nära.
Sara
#20 -min mamma födde mig, sitt första barn, ungefär så som jag födde Lova. Med min syster dog hon nästan så nja - köper inte argumentet med att det blir lättare andra gången - just nu vill jag lipa till mig kejsarsnitt - helt skräckslagen..har svårt att tänka mig att en kurator kan prata bort mina år av skräck och ångest över detta…
# 22 det finns kanske undantag… men för min familj/släkt har det bara blivit lättare
#22, Klart att en kurator inte kan prata bort skräcken och rädslan och framförallt oron.. men h*n kan förse dig med vissa verktyg så att du kan hantera det. Så att ångesten lättar. Du kan få en verktygslåda att ta till om man kan säga så.
Styrkekramar massor!
//Ida
Jag fick många svaga streck i början. Det blev inte jätte klar förrän v 7 :)