Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 5115 ggr
pernillaa
0

Ett tecken kanske?

Halloj

Jag och min fästman känner äntligen att vi är redo att skaffa ett barn tillsammans. 3 härliga år har gott.

Jag har en son sen tidigare som blir 5 i september.

förra veckan bestämte vi att sluta med kondomerna.

Undrar nu, hur fort man borde kunna ana en liten hårdare knöl precis ovanför blygdbenet?

Tycker mig känna en hård knöl där men så är jag också vääääldigt angelägen att få min bebisnerv att sluta rycka så förbannat, så är det en illusion p.g.a. det så är det inte första gången. Hehe. ^^

Men visst ska man i övrigt vara mjuk i buken? Kände för några veckor sedan efter ordentligt då och då och var mjuk, även under mensen.

Har som sagt fått korn på en liten knöl preciiis ovanför blygdbenet, knappt så den ens sticker ut något ovanför, mår illa hela nätterna, får lätt hjärtklappning, är så trött, hade en liten mysko brunaktig sparsam blödning igår, har mensvärk på ett konstigt sätt och är så otrooooligt sötsugen. :p

Vad tror ni?

Har ett gravtest hemma men vill inte göra det än. Vill vänta och se lite. Onödigt slöseri med pengar än så länge.

Ha en bra dag! // Pernilla

Mitralis
0

Tycker tyvärr att det låter väldigt tidigt att känna av en eventuell graviditet. Vet du när din ägglossning var?

pernillaa
0

Jo jag tycker också att det vore väldigt tidigt, därför frågar jag om det överhuvudtaget vore möjligt. =)

Nej jag är inte riktigt säker. Allt har varit så himla rörigt nu på senaste tiden.

Mitralis
0

Om du vet sista mensens första dag så kan du skriva in den i en ägglossningskalender så räknar den ut det åt dej Glad

becka89
0

Lite ot kanske

#3 hur räknar man hur många dagar ens menscyckel är??:/ har inte riktigt förstått det

Mitralis
0

Man räknar från en mensperiods första dag till nästa mensperiods första dag. Länk till menskalender.

smurfan-13
0

Livmodern skall väl inte nå ovan blygdbenet förrän närmare v 12 eller nåt sånt, så det verkar väldigt tidigt att känna den redan.

pernillaa
0

Ja det är nog min ägglossning och mina förhoppningar som gjorde det. ^^

Det känns annorlunda i kroppen den här gången än vad det gjort vid tidigare ägglossningar. Kanske rusar mina hormoner iväg p.g.a. min längtan. Vad tror ni? ;)

Mitralis
0

#7 I höstas när vi gjorde några försök så trodde jag att jag var gravid var och varannan veckan. Det var ådriga spända bröst, konstiga sug och lite allt möjligt smått och gott. Men det var PMS och min mens som hoppade över mellan 5 och 16 dagar för jag var så förväntansfull.