Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1959 ggr
iloveu08
0

gravid kanske

Hejsan,

Jag vet inte hur jag ska skriva men börjar fundera på om jag är gravid..Behöver skriva av mig=)

Jag hade min vecka den 13maj brukar få den mellan den 6 och 13 aldrig tidigare eller senare, har inte fått den ännu men det är ju bara den 8:de juni så måste vänta och se till den 13:de och göra test. vet själv när jag hade ägglossning då jag oftast känner det hade samtidigt oskyddat med sambon

Har varit gravid tidigare så vet vilka symtomer man får m.m. Gjorde abort då.

Har iallafall några symtomer på att jag är gravid.

* Illamående på morgonen

* Börjar rinna ur brösten

* Klarar inte av matos

* Är sugen på sånt jag inte äter annars tex. Melon

* Mensvärks likande värk brukar inte få det.

Ja och sen har jag börjat känna mig svullen i magen:/

Det är inget dåligt med om jag skulle vara gravid då jag och min sambo har ett stabilt förhållande sedan 3½år tillbax bor snart i en 3:a och  båda har pratat om att skaffa barn snart,

Ända problemet är att jag inte har något jobb och har inte hunnit jobba ännu,Men att min sambo har fast anställning med bra betalt så vi klarar oss.

Föresten vad är det viktigaste att köpa till bebisen innan den kommer???

Komma uppdatera efter den 13:de och säga vad det blev.

Ida
0

Spännande. Det kan ju mycket väl vara så att du är gravid. Det viktigaste att köpa innan kan vara något så trist som ett babyskydd, dvs. en bilbarnstol, om ni behöver åka bil hem från BB (vilken man nog gärna gör..)

Annat viktigt kan ju vara lite kläder och en barnvagn kanske. Det går att hitta väldigt mycket bra grejer begagnat, både barnvagn, skötbord och kläder. Det kan till och med vara en fördel att det är begagnat, i och med att nya kläder, filtar etc. bör tvättas innan man använder det.

iloveu08
0

aa okej tack

iloveu08
0

Har testat mig vart negativt, fick min vecka i lördags men den har redan slutat,brukar vara minst 8dagar lång nu har den inte varit lika riklig heller, brukar få byta en gång i timmen minst annars men nu har det liksom interte varit så mycket, Kan ju fortfarande vara gravid då min vecka är som den är nu:S

Anterrabae
0

Ja det kan man, kommer du ihåg hur blödningen såg ut? Ljusröd, med eller utan klumpar? Gjorde det ont?

Jag startade själv min ev graviditet med en blödning som varade i tre dagar, och var mycket sparsam, Väldigt stor skillnad mot hur det brukar vara.

Man kan blöda till och från hela graviditeten, och det är för att det blir små sprickor i slemhinnan och i moderkakan när livmodern växer… Obehagligt men inte skadligt för barnet.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

iloveu08
0

blödningen såg inte ut som den brukar, dagen efter den hade slutat fick jag flytningar som var brunfärgad fick det förra gången jag var gravid med, kändes som mens värk som höll i sig hela tiden brukar aldrig få det. får se om det kommer någon mens i juli annars har det väl blivit en liten knodd =)