Gravid iFokus

Gravid

Etiketterköpsäljbyt
Läst 6121 ggr
QLBA
0

Barnvagnsdjungel

Ja hjälp vilken djungel det är med barnvagn.

Vilken har ni köpt eller har ni någon att rekommendera, eller kanske till och med någon ni absolut inte rekommenderar?!

Jag börjar bli stressad och måste snart beställa en men kan inte bestämma mig =)

OolssonxD
0

Jag har köpt mig en brio kombi.. och det är ju en vagn som jag rekommenderar för den är lätt att köra och mycket fin att köra med när det är grus/asvalt eller kuttersten

[Puppan]
0

Jag har köpt Emmaljunga citycross.

Engagera
0

Denna kommer vi att införskaffa oss! :) Har läst recensioner och den ska vara super i svenskt vinterklimat = BRA!

Desstom är det väldigt hög standard på grejjerna. Har en kronan cykel själv <3 I love kronan! :D

OolssonxD
0

#3 den ser ju inte fy skam ut heller.. hoppas ni/du blir nöjda :P

Leifanders
0

#3 Den såg klart intressant ut. Jag skickar länken till sambon får vi se om den kan tänkas passa oss, jag som kille fattar ju inte det där med utseende… Glad

smurfan-13
0

Här är en till som funderar så det luktar bränt. Tycker det är skitsvårt vad man skall ha för vagn! Vi har hundar och rör oss mkt i skog och på skogsvägar, så det måste vara en vagn som kan erbjuda en ok åktur för bebis trots knaggligt underlag. Samtidigt så känns det lite som slöseri m en sperdyr duovagn när man använder liggdelen typ 6 mån och jag är inte ens säker på att vi kommer använda vagn så mkt när bebis är liten utan hoppas kunna använda sjal så mkt som möjligt.

Kronan är dock den vagn jag är mest sugen på, velar bara om den är värd pengarna m en duo eller om man skall chansa och köra på sulkyn direkt och helt satsa på sjal första tiden…

QLBA
0

#6 vi har samma problem, har tre hundar och bor på landet så den ska ju klara terrängen.

Tanken har slått mig också att skippa vagn i början, men sen kännde kjag när jag va hos en vän sisgt, där det rörde sig 5 stora hundar på minimal yta, då är det skönt att kunna lägga bebis i vagnen istället så de inte kommer åt den eller springer förbi för fort av misstag.

Svårt är detta, att det ska finnas så många.

Igår fick vi lite panik och kände att nu får vi bestämma oss så det blev tillslut en city select, va ett bra erbjudande och alla delar i ett paketpris, inkl babyskydd, så den blev det, jag hoppas vi blir nöjda.

jojanpike
0

Vi har en Brio Go som vi är nöjda med.

Den är väldigt smidig att köra då den har svängbara hjul fram.

Kan vara lite kämpigt att köra när det är mycket snö men det går :-)

www.smaraldus.eu

Mello
0

Bugaboo eller Emmaljunga :)

MimmieM
0

Bugaboo är väldigt liten i sitsen och kompisens 1 åring har växt ur den, eftersom huvudet tar emot sufletten. Bugaboo har också fått många returer pga chassit enligt min barnvagnsåterförsäljare här i stan.

Jag har själv en Novalex duo och har varit helnöjd med den från start. Bor på landet med skumpiga landsvägar och den funkar lika fint där som i stan för oss. Jättebra pris också. Älskar att man kan sätta på en adapter på chassit och fästa babyskyddet där. Använde det varje gång vi var och handlade eller uträttade snabba småärenden. Sjukt praktiskt! Så är det någonting jag remonederar så är det den finessen på en vagn :)

Carpe Diem

jojanpike
0

#10 Den finessen finns på Brio Go också-jättesmidigt! :)

www.smaraldus.eu

Ida
0

Vi har Bugaboo Cameleon och är mkt nöjda eftersom vi bor mitt i stan och är helt beroende av en vagn som är lätt och går att vända enkelt. Bugaboo har även vinterhjul man kan köpa till för körning i den svenska vintern, men då förlorar man funktionen att kunna svänga runt på en femöring, eftersom hjulen då bara är framåtriktade. 

Vi är i alla fall nöjda med vagnen, inte minst för att den är kompatibel med bilbarnstolen MaxiCosi Pebble, som genom en adapter bara går att "klicka på" chassit. Det är väldigt användbart när man åker och handlar tex.