Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2059 ggr
Trollhassel
0

Vad är det som händer? :(

Kan varit "gravid" i en vecka…av misstag så att säga. Nu idag så fick jag en rejäl blödning och sjukt ont i magen. Hade ont i går också med blödde inte. Det är väl lite tidigt för missfall när det är innan jag skulle haft mens…och jag tror inte det är mens. Vad är det då? Nidblödning är ju uteslutet för då skulle det inte forsat blod och gjort så ont.

Ringde till gynakuten men de ha tydligen inte öppet för jag fick en telefontid på onsdag förmiddag.

Hjälp!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

smurfan-13
0

Jag skulle nog inte oroa mig särskilt mkt m en mens som är en vecka sen och sen kommer m lite mer styrka än vanligt. Antingen är det ett tidigt missfall och då brukar kroppen fixa det själv, eller så blöder du mer och har ondare just för att mensen är ur rytm lite.

Som sagt, ja skulle inte oroa mig det minsta.

MimmieM
0

Eller så är det bara en våldsamt smärtsam ägglossning. Efter en graviditet kan det ju ta ett bra tag innan ägglossningen blir regelbunden :)
Jag har haft ägglossningar som varit värre än förlossningsvärkar ibland, man vill bara brypa ur skinnet men kan inte röra sig för det gör så ont. Så ha lite sex istället och hoppas på det bästa ;)
Kram på dig

Carpe Diem

Trollhassel
0

#1 Jag ska försöka att inte oroa mig. Nu efter några timmar har både smärtan och blödningen avtagit ganska mycket.

#2 Tror inte alls det är ägglossning för jag har haft väldigt regelbunden mens och näst intill omärkbara ägglossningar i 8 månader.

Fick tag i en gynläkare som förklarade hur det troligtvis ligger till. Eftersom det var en vecka sedan vi hade sex så borde det vara dax för ett eventuellt befruktat ägg att fästa i livmoderslemhinnan men ägget har av någon anledning stötits bort direkt vilket resulterar i något som de ibland kallas för "missfallsmens" dvs ett tidigt missfall innan man skulle haft mens. Låter ju rimligt tycker jag i allafall. Det kan bero på fel på ägget eller på min livmoderslemhinna eller rent av bara fel omständigheter i övrigt. Tydligen är det väldigt vanligt men det är långt ifrån alla som får blödningar och smärta.

Jobbig förmiddag för mig. Fortfarande ont i magen men blödningen är nästan över redan. Känns skumt men det "mår väl vara hänt".

Ska försöka hitta på något trevligt i stället så jag inte sitter och mår dåligt.

Med Vänliga hälsningar

Minicole
0

Fy vad jobbigt för dig! Men skönt att veta varför man har ont. Alltid skönare när man får en anledning. Plus att du ju vet att du fortfarande kan bli gravid trots tidigare komplikationer :)

Kämpa på bara! Kram

RidandePolis
0

Har du kollat upp det än?

Lycka till!

Vill du ha barn nu?=)

Trollhassel
0

I #3 Står vad läkaren sa. Inte kollat upp något mer. Vill ha barn men passar inte riktigt egentligen. :(

Idag mår jag mycket bättre…eller nästan helt bra. Blöder inte och har inte ont. Gick ju fort över.

Med Vänliga hälsningar

RidandePolis
0

Skönt att höra!:)

Ja, ibland vill man men samtidigt vill man inte! ;)