(Halväckligt inlägg)
Jag går in i vecka 29 imorgon. I fredags och i lördags efter toalettbesök så kom det slem på pappret. Det var genomskinligt. Inte så mycket dock men ändå.
Är det normalt eller??
Mvh. Tina
hört ryktas om att om slemproppen går så tidigt så bildas det en ny. jag är i v30 snart 31 och jag har inte fått det ännu men det är ju olika från person till person.. :P
Okej vad bra. Lite orolig blev jag allt.
Tack för svar!
förstår det… men jag är inte säker… men är du säker att det är slemproppen? kan vara rikliga flytningar för slemproppen ska vara ganska blodig har jag hört ryktas om.. ( har själv problem med alla flytningar )

Så länge du inte har ont, luktar konstigt eller att det fortsätter och känns onormalt så behöver du inte oroa dig. Om du ändå är osäker tycker jag du ska kontakta din barnmorska.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Jag har oxå hört att proppen är lite blodig.
Men jag ska ta upp det med barnmorskan när jag ska dit igen, för jag har ju inte ont eller nånting annat, det var bara det där som kom ut.
#5 ja, bättre att rådfråga en sak en gång för mkt än en gång för lite
Jag hade inget blod i min slempropp! Min slempropp lossnade i omgångar under några veckors tid. Det sista av proppen lossnade precis innan vi åkte till förlossningen, fanns ingenting kvar av slemproppen när jag undersöktes på förlossningen. Inte det minsta blod i min propp.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Hur mkt slem är det i en slempropp? Kan man missta den för en stor flytning?
Sara
jag har ju massa flytningar som är lite gula och TJOCKA hela tiden och jag trodde det var slemproppen först men ikke
#8: Om proppen lossnar i sm? bitar kan man nog l?tt missa dom. Lossnar det en st?rre bit k?nner man hur pappret liksom glider runt n?r man ska torka sig. Min sista bit av slemproppen var v?ldigt stor och jag kunde h?lla den som en stor klump i handflatan. Men ibland lossnar den ju inte f?r?n p? f?rlossningen och d? m?rker man det nog inte.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]