Kolla kön på barnet?
Undrar bara om ni kollade upp vilket kön erat barn hade eller om ni väntade för att bli överaskade?
Ska snart på ultraljud och funderar på att kolla, om det går. Men vet inte helt ännu.
Vad har ni för erfarenhet av att ha kollat/inte kollat det?
Är det lättare att kunna knyta an och planera om man vet?

Jag kollade inte upp det. Skulle inte fått veta även om jag velat men jag ville inte heller. Kännde på mig att det var en pojke…men ack så jag bedrog mig. Ut kom en liten flicka!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Ska iväg på mitt andra ultraljud nu, och vi ska inte kolla, vill att det blir en överasskning. . . =)
Jag har inte blivit gravid än, men när jag blir så vill jag inte veta. Så klänner jag nu iaf.
/Christine
Jag kollade upp de, jag väntar en liten flicka! Jag känner mig mer avslappnad nu när jag vet (kanske mest för att allt såg bra ut)
Mvh Millan

Jo det är ju mysigt med överraskningar, fast å andra sidan vet jag inte om jag klarar av mer spänning nu… :) Vi får se. Har en liten stund att fundera innan det är dags.
Tack för svar!
Vi tog reda på vad vi vänta. Ångrar mig inte att vi gjorde det och kan även tänka mig ta reda på vad det blir nästa gång.
Kändes skönt att kunna förbereda allting innan, kläder, sängkläder, filtar, bilbarnstol, vagn osvosv, utan att behöva tänka på att det ska vara neutralt :)
Men det är så olika vad man tycker. En del av mig känner att det skulle vara skoj att bli "överraskad" nästa gång :)
Mvh,
-C
Vi kommer inte ta reda på vad det är för modell, det får bli en överraskning. Jag kan inte förklara riktigt varför, det bara känns rätt att göra så för oss… 
Vi tog reda på könet. Vi kunde inte hålla oss.
Jag håller med #6 om förbereda inhandlingen